י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לא פסיק פומיה מגירסא

ארה"ב: מגיד השיעור ממיר נפטר מנגיף קורונה

לא פסיק פומיה מגירסא למעלה מ-50 שנה: הרב צבי אלימלך אקשטיין זצ"ל מישיבת מיר ארה"ב הלך לעולמו מנגיף הקורונה | תלמידיו מספרים על "ת"ח בקנה מידה עצום, הבקי בכולא תלמודא"

ארה"ב: מגיד השיעור ממיר נפטר מנגיף קורונה
הרב צבי אלימלך אקשטיין זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

מלייקווד מגיעה הבשורה המרה על פטירת הרב צבי אלימלך אקשטיין זצ"ל, שהיה ממנהלי וראשי ישיבת מיר בפלטבוש למעלה מ-50 שנה, הוא היה בן 79 בפטירתו.

הנפטר הדגול נדבק בקורונה לפני כשבועיים ואושפז כעבור כמה ימים. מצבו הפך קריטי בימים האחרונים, הוא נפטר היום לפנות בוקר.

הוא היה תלמיד של הגאון הרב אהרון קרייזר זצ"ל, משם עבר לישיבת רבינו יעקב יוסף, ואז לישיבת מיר, שם למד תחת הגאון הרב שמואל ברודני, והגאון הרב שמואל בירנבוים והמשגיח, הרב צבי פלדמן.

הרב אקשטיין היה מגיד שיעור ועוזר מנהל במשך יותר מ-50 שנה בישיבת מיר בפלאטבוש, תחתיו עברו אלפי בחורים לאורך השנים. כל חייו סובבו סביב הישיבה, היו רואים אותו באופן קבוע בכל יום במשך עשרות שנים. תלמידיו מספרים ל"בחדרי חרדים" כי הוא "בקי עצום בש"ס ובכל מכמני התורה, בקי בפוסקים ומתמיד עצום לא פסיק פומיה מגירסא, ומדקדק בהלכה ללא שום פשרות".

הוא התגורר בפלטבוש עד שפרש לגמלאות לפני שנה ועבר ללייקווד.

הוא השאיר אחריו אשה, מרת ציבי אקשטיין, הרב משה (לייקווד), גב' גיטל ברסלר (מנהלת תהילת חיה שרה בלייקווד), ר' שמואל דוד (פלטבוש / ג'קסון), ר' אהרון אבנר (לייקווד), גברת שושנה הירש (לייקווד), גברת שרה לסקר (פלטבוש) ויהודה מפלטבוש.

הלוויה תתקיים בשעה 9:15 בבוקר שעון מקומי בלייקווד, ותעצור בישיבת מיר בפלטבוש בשעה 12:00 שעון מקומי, הוא יובא למנוחת עולמים בקווינס.

ברוך דיין האמת.

מיר פלטבוש קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד