ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
כלכלה נכונה

לדעת לנצל את הזמן, חלק ב' // מנדי קוריץ

רבים מבעלי העסקים חושבים, שאם יבצעו את כלל המשימות בעסק, תהיה להם שליטה מלאה על הנעשה | אך האם זהו הדבר הנכון? | מסתבר, שככל שתעניקו סמכויות, ותעבירו משימות, כך תגדל היכולת שלכם לקדם את העסק | הטור השבועי

לדעת לנצל את הזמן, חלק ב' // מנדי קוריץ
מנדי קוריץ צילום: באדיבות המצלם

בחרתי היום לשתף אתכם בתיאוריה שלי אודות ניהול זמן נכון. תיאוריה שבנויה על ניסיון עסקי רב, שלי ושל בעלי עסקים רבים המצליחים בפעילותם.  כשאני מתבונן על אופי העבודה שלהם, אני מוצא מיקוד מועט במענה למיילים, להודעות ווטסאפ ולשיחות טלפון, ובשיטוט ברשתות חברתיות. במקביל, אני נחשף להקדשת זמן רב במכוון לתכנון חשיבה עסקית, לרוגע, ולפיתוח כיוונים חדשים בעסק. 

הבחנתי כי אחד הדברים המבדילים בין אנשים הנוגעים בהצלחה, לבין  אלה שפחות  משיגים אותה, זו צורת  ההסתכלות על העסק.  אדם שמסתכל על העסק שלו בראש גדול, בחשיבה אסטרטגית  ורחבה, כמי שהולך להקים עסק עצום או חברה ענקית - גם אם לוקח לו זמן עד שמגיע ליעד ומגשים את החלום - יוצר מנטליות וזווית ראיה של מנכ"ל, מתבונן על המתרחש במשקפיים של חברה גדולה ורצינית, אז כל נדבך בעסק נבנה אצלו אחרת.

אדם שתקוע עדיין בעסק הקטנצ'יק שלו, ונמצא בתוך הלופ, בתוך הדאגות היומיומיות, לא יודע בכלל איך ייצא מהתבנית בה הוא שקוע, ויתקדם אל השלב הבא בעסק. שימו לב: גם אם אתם יושבים במשרד מכובד, ומבלים בו שעות רבות, לא בטוח ששעות העבודה שלכם מנוצלות באופן מקסימלי.

גם כשאתם מתחילים בעסק קטן, הסתכל   עליו  במושגים של  'עסק  גדול'.  חשבו  קדימה, איך אתם הולכים לבנות את העסק שלכם בצורה רצינית ורחבה! טיפ חשוב נוסף: כל מה שאינכם חייבים לעשות בעצמכם, תנו למישהו אחר לעשות.

כשתהיו בהדרכה עסקית נכונה, הרבה פעמים תגלו שההצלחה מגיעה מהר. יתכן שלפני חודשיים העסק לא הניב הכנסות, ופתאום אתם כבר מרוויחים כסף. כעת, המשימה שלכם היא לאבחן מה הדרך האפקטיבית ביותר עבורכם לייצר כסף,  לבודד אותה ולומר: "אוקי, זה הדבר שאני יודע לעשות הכי טוב. הפעילות הזאת מכניסה לי סכום ספציפי לשעת עבודה".

אבל מה קורה בפועל? אין לכם הרבה שעות עבודה. השעות שלכם תפוסות בדברים שונים פחות רלוונטיים לעסק, פחות קריטיים. אלה לא הדברים שמייצרים  לכם את הכסף. אבל אין לכם ברירה, מישהו צריך לעשות את זה…

כדאי שתבדקו היטב, כל מה שאתם עושים ביומיום: מה מישהו אחר יכול לעשות עבורכם בפחות כסף? פה היעד שלכם צריך להיות ברור: כל מה שאתם לא חייבים לעשות, שמישהו אחר יעשה!

אתם לא רוצים לחסוך בשלב הזה קמצנים ולומר: "חבל על הכסף", עליכם להבין שהזמן בו אתם עסוקים בדברים שאינכם חייבים לעשות - הוא בזבוז הכסף  שיכולתם  לייצר  בשעות הללו. שוב, אם יש לכם זמן בלתי מוגבל ואינכם יודעים לייצר ממנו כסף, עדיף שלפחות תעשו אתם את יתר המשימות ולא תפסידו כסף כדי להעבירם למישהו אחר.

ערכו את  חישוב הזמן שלכם בעקביות ובחוכמה. בדקו עד כמה הרווח שלכם  מעשי מבחינה ריאלית, מה אתם עושים היום, ואיך תנהלו את הזמן שלכם באופן הטוב ביותר.

זו, בעצם, המטרה הכי גדולה שלכם: כל דבר שאינכם חייבים לעשות, שמישהו אחר יודע ויכול לעשות זאת בשבילכם  ואפשר להכשיר אותו  לכך,  תנו לו לעשות זאת. השקיעו את הזמן שלכם בפיתוח  העסק ובקידומו.

אין במאמר זה כדי להחליף יועץ או כדי להתוות דרך, ואין בדברים הנ"ל לקיחת אחריו ת על פעולותיכם. מקווה שעזרתי לכם. מוזמנים להביע את דעתכם או לשתף בנושאי שמעניינים אתכם. בכל שאלה ניתן לפנות במייל: [email protected] 

כלכלה עסקים ניצול זמן טור דעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד