י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרסום ראשון

מכתב הדיינים לנציגי דגל: "לעמוד שלא יפגע הגיור החרדי"

הדיינים מבית הדין של הגר"נ קרליץ זצ"ל, הרב יהודה סילמן והרב שריאל רוזנברג, משגרים היום מכתב בהול לחברי הכנסת של דגל התורה בדרישה כי יעמדו על כך שהגיור החרדי בבתי הדין הפרטיים ימשיך לפעול חרף הצעות חוק ובג"ץ

מכתב הדיינים לנציגי דגל: "לעמוד שלא יפגע הגיור החרדי"
הרב סילמן צילום: בועז לב ארי

נושא הגיור מעסיק מאוד את נציגי הסיעות החרדיות בימים האחרונים כמו גם את בג"ץ והממשלה. העיסוק בנושא אף העלה הילוך עם פסיקת בג"ץ שפורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים' לפיה יש להשיב מדוע לא להכיר בגיור רפורמי בישראל. הנושא מדאיג במיוחד את גדולי ישראל וכאמור את נציגי הסיעות החרדיות.

על שולחן הממשלה הונח חוק הגיור שהציע השר אריה דרעי, שקובע כי תוקם מערכת גיור ממלכתית שהיא ורק היא תוכל לגייר בישראל, וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בדגל התורה לא מסתפקים בהצעתו של השר דרעי.

היום (חמישי) שיגרו הדיינים הרב יהודה סילמן והרב שריאל רוזנברג מבית הדין של הגר"נ קרליץ זצ"ל מכתב לנציגי דגל התורה בכנסת בה הם דורשים לעמוד על כך שהגיור החרדי בבתי הדין הפרטיים ימשיך לפעול חרף הצעות חוק, דרישה שעלולה לגרום לבעיות מול פסיקת בג"ץ, כשעמדת המדינה היא לאסור גיורים פרטיים של הרפורמים.

הדיינים כותבים לחברי הכנסת: "ידוע לכולנו הנחיצות החשובה לשמור מפגיעה בטהרת הייחוס בכלל ישראל שהוא מעיקרי הדת. כבר התריעו בעבר גדולי ישראל זצ"ל על המכשלה הגדולה בגיורים הנעשים שלא כהלכה ללא קבלת עול תורה ומצוות שעל פי דין הצורה אינו גיור, והמצב כיום צריך חיזוק תמידי".

לגבי המצב כיום כותבים הדיינים, "קיומו של הגיור החרדים כיום היא שימור חומת הדת בטהרת הייחוס, יש בזה גם ראיה למרחק ואכמ"ל". לדעת הדיינים, "בכל הצעת חוק בנושא יש להכניס סעיף המקבע את מעמד ההכרה החוקית של הגיור החרדי לכה"פ כמי המצב הקיים".

"אנו מבקשים מכם לעמוד על המשמר לשמירת טהרת הייחוס, ולעשות כל מאמץ כדי שלא לתת מעמד לכתות הכפרניות, ולדאוג שגם לא תהיה פגיעה בגיור החרדי", כותבים הדיינים לחברי הכנסת של דגל בתורה הנמצאים במקודי הכוח בממשלה ובכנסת.

גיור רפורמי הרב יהודה סילמן הגרש רוזנברג דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד