כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תרם למוסדות תורה וחסד

הבנקאי העשיר בעולם: יוסף ספרא ז"ל הלך לעולמו

יוסף ספרא ז"ל האדם העשיר ביותר בברזיל שתרם למוסדות תורה וחסד, בנה בתי מדרש וישיבות והיה מקורב לראשונים לציון זצ"ל, נפטר היום בגיל 83 כשלידו נמצאים בני משפחתו

הבנקאי העשיר בעולם: יוסף ספרא ז"ל הלך לעולמו
יוסף ספרא ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הבנקאי הגדול בעולם והעשיר הגדול ביותר בברזיל מר יוסף (ג'וזף) ספרא ז"ל מברזיל, מתומכי התורה הגדולים שנפטר לאחר מחלה ממושכת והוא בן 83.

יוסף הוא האח האחרון לבית ספרא אחיהם של אדמונד, אליהו ומשה ספרא ז"ל. הוא נפטר כאמור לאחר שסבל ממחלה בשנים האחרונות.

הוא נולד בביירות, לבנון, לאביו יעקב ספרא, הנחשב למייסד השושלת של משפחת הבנקאים ספרא. אביו עסק בפיננסים בתחילת המאה ה-20, ועסקיו השתרעו בין סוריה, לבנון, טורקיה ומצרים. 

היה מקורב לראשונים לציון מרן נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ע יוסף זצ"ל, הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל והגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל. 

יוסף ספרא ז"ל היה בנקאי גדול ועשיר נודע, הוא תרם את הקמפוס של ישיבת 'בנין רב' בשכונת רמת שלמה בירושלים של הגר"א בקשי דורון זצ"ל, וכן את בית מדרשו של הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל בקרית משה בירושלים, את את מרכז התורה "בית יוסף ספרא" בירושלים שבראשות חכם יצחק אבא שאול וכן מוסדות תורה רבים. 

על פי ויקיפדיה, יוסף ספרא הוא בנקאי ברזילאי המנהל את אימפריית הבנקאות וההשקעות הברזילאית של קבוצת ספרא. הוא יו"ר כל חברות ספרא, ביניהן הבנק הלאומי ספרא בניו יורק ובנק ספרא שבסיסו בסאו פאולו, ברזיל.

נכון לחודש יולי 2020, מגזין העסקים האמריקני פורבס דיווח כי לספרא שווי נטו מוערך של 22.8 מיליארד דולר המדרג אותו כאדם העשיר ביותר בברזיל. 

הותיר אחריו ארבעה ילדים: יעקב ספרא, אסתר ספרא, אלברטו ספרא ודייוויד ספרא.

מסע הלוויה בשעה 13:00 בצהריים (שעון ברזיל) בחיק המשפחה בסאו פאולו ברזיל שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בביקורו האחרון בארץ לפני שנה עם זקן הראשונים לציון הגר"א בקשי דורון זצ"ל

יוסף ספרא ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד