י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עצבים רופפים

התגלה מקור התפרצות המחלה המסתורית בהודו

בתחילת השבוע פורסם כי התפרצה בדרום הודו מחלה מסתורית חדשה ומדבקת, לאחר בדיקה מדוקדקת של רשויות הבריאות בהודו בשיתוף עם ארגוני בריאות עולמיים שהוזעקו לחקור את מקור המחלה התגלתה הסיבה המפתיעה ל'מחלה המסתורית'

התגלה מקור התפרצות המחלה המסתורית בהודו
נתי שוחט, פלאש 90

אפשר לנשום לרווחה: ימים ספורים לאחר הדיווחים הרבים על מחלה חדשה ומדבקת שהתפרצה במדינת אנדרה פרדש שבדרום הודו, מרגיעים המומחים כי לא מודבר במחלה חדשה ומסתורית, אלא בתוצאה של הרעלת מקורות המים בסביבה.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בהודו לאחר בדיקה מדוקדקת של רשויות הבריאות בהודו בשיתוף עם ארגוני בריאות עולמיים שהוזעקו לאנדרה פרדש על מנת לחקור את מקור המחלה המסתורית, התגלתה הסיבה המפתיעה, אף היא קשורה לנגיף הקורונה, והיא הרעלת מקורות המים בסביבה.

שרת הבריאות של המדינה הסבירה כי מי השתייה באזור הורעלו, וככל הנראה מדובר בהרעלה שנגרמה על ידי חומרי החיטוי הרבים בהם השתמשו תושבי האיזור, חומרים אלו חלחלו וחדרו אל מי השתייה באזור והם אלו שגרמו ל'מחלה המסתורית'.

עם זאת יצוין כי על פי הדיווחים בכלי התקשורת בהודו תיתכן סיבה אחרת לאחוזי העופרת והניקל במים, ולא בטוח שהם נוצרו בעקבות חומרי החיטוי הרבים, כאשר הימצאות חומרים אלו במקורות המים יכול גם להיגרם מדליפה של סוללות למקורות המים, לדוגמא. בכל אופן הרגיעים גורמי הבריאות בהודו כי אין מדובר במחלה חדשה וקשה, ולא בנגיף חדש וקטלני.

כזכור בתחילת השבוע פורסם כי בהודו מדווחים על מאות מאושפזים בעקבות מחלה מסתורית חדשה ולא מוכרת, בנוסף למקרה מוות יחיד אותו קישרו גורמי הרפואה כמוות מתוך המחלה המסתורית.

עוד דווח כי החולים במחלה המסתורית סובלים מאובדן הכרה, קצף על שפתיים, לצד פרכוסים ובחילות. ולעת עתה כמעט חצי מהנדבקים במחלה המסתורית כבר שוחררו מבתי החולים.

נציגי ממשל בהודו הגיעו לאנדרה פרדש על מנת לבחון ולעקוב מקרוב אחרי התחלואה המסתורית באזור, כאשר הם מנסים לעלות על הגורם המחלה, על פי הדיווחים מי השתייה במדינה נבדקו ונשלל זיהום מי המים כגורם למחלה המוזרה והמסתורית

אנדרה פרדש היא המדינה העשירית בגודל האוכלוסייה שלה בהודו, והשמינית בגודל שטחה, המדינה נפגעה קשות מנגיף הקורונה, מכה ממנה עוד לא התאוששה, כעת חוששים הרשויות במדינה מהמחלה המסתורית.

הודו קורונה מחלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד