י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
4 חודשים אחרי

הוכרזו האשמים בפיצוץ ההרסני שהרעיד את ביירות

פיצוץ עז החריד לפני כ-4 חודשים בנמל ביירות בירת לבנון, אלפי אנשים נפצעו מאות מתו, ואלפים נוספים איבדו את ביתם מהפיצוץ וגל ההדף האימתני בעקבותיו. כעת מגיע שלב ההאשמות • רשימת האשמים, מפתיעה

הוכרזו האשמים בפיצוץ ההרסני שהרעיד את ביירות
פיצוץ עז בביירות צילום: צילומסך

לפני 4 חודשים אירע פיצוץ עז בנמל ביירות בירת לבנון, אלפי אנשים נפצעו מאות מתו, ואלפים רבים איבדו את ביתם מהפיצוץ וגל ההדף האימתני בעקבותיו, כעת מגיע שלב ההאשמות.

פאדי סוואן, שמונה לעמוד בראש הצוות שחוקר הפיצוץ שארע בנמל לבנון החליט אחרי למעלה מ-4 חודשי חקירה, כי ראש הממשלה שכיהן בזמן הפיצוץ, חסן דיאב, ועוד שלושה שרים לשעבר באחריות לאירוע, הם האשמים בפיצוץ האימתני, כך הביא כתב חדשות כאן 11 עומרי חיים מדווחים בכלי תקשורת בלבנון.

מדובר בהתפתחות דרמטית כאשר לראשונה צוות החקירה מאשים את ראש הממשלה עצמו יחד עם שרים נוספים בפיצוץ, וללא הפניית אצבע מאשימה לשרים מטעם חיזבאללה ברשימה.

על פי הדיווח צוות החקירה החליט להאשים את הארבעה בעקבות ההוכחות כי הם קיבלו כמה וכמה התראות, בכתב, בהן הם הוזהרו מפני דחייה של פינוי החומר הנפיץ שגרם לפיצוץ, והם אשמים בכך שלא נקטו בשום צעד שימנע את הפיצוץ ההרסני.

האשמה חריפה זו מגיע ימים ספורים אחרי שהחיזבאללה הכריז כי הוא תובע דיבה את מפני האצבע המאשימה לכיוונם. על פי דיווחים בכלי התקשורת הערבית אחד מאלו שהאשימו את החיזבאללה בפיצוץ האדיר, חבר בפרלמנט לשעבר המשתייך לקהילת הנוצרים בלבנון, וכן בעליו של אתר המשתייך אף הוא לקהילת הנוצרים בלבנון עומדים בימים אלו במרכז תביעה שהוגשה נגדם על ידי החיזבאללה, בכתב התביעה טוענים בחיזבאללה כי האשמות נגד הארגון היו מטעות ועל כן הם נתבעים דיבה.

את התביעה מוביל חבר הפרלמנט מטעם החיזבאללה איברהים מוסבי, המכהן גם כאחראי המשפטי של ארגון החיזבאללה, שטען כי דווקא בתקופה בה החיזבאללה נתון תחת לחץ בינלאומי הפניית האצבע המאשימה לכיוונם מאיימת על שלום האזרחים בלבנון.

כזכור, בזמן הפיצוץ הגדול בתחילת חודש אוגוסט האחרון לאחר שמצבור של אלפי טונות אמוניום חנקתי התלקחו כתוצאה מאחסון לקוי, חלקים גדולים בבירות הושמדו ותיעודים רבים מכל רחבי האזור הראו את הנזק הגדול שגרם גל ההדף מהפיצוץ האימתני, בפיצוץ נהרגו מעל 200 איש, ונפצעו יותר מ-6000 איש, רבים מהם רק מגל ההדף.

לבנון חיזבאללה פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד