י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"דיסקרטי וחשוב"

מסקרן: גופי הביון בישראל מחפשים לשלב עובדים מהציבור החרדי

מהלך דרמטי מכה גלים במגזר החרדי • הארגון החרדי "פרד"ס" יצא בשבועות האחרונים בקמפיין הפונה לציבור החרדי וקורא להצטרף לתכנית הכשרה ייעודית שבסופה המסיימים המצטיינים ישולבו בשירותי הביון הישראלי • ארגון ״פרד״ס״, פועל לשילוב חרדים במערכות המודיעין של ישראל, מתוך שיתוף פעולה עם גופי הביטחון, הביון והמודיעין של ישראל

מסקרן: גופי הביון בישראל מחפשים לשלב עובדים מהציבור החרדי
סוכנים חרדים צילום: מתוך אתר פרד"ס

זה אולי נשמע קצת כמו חלום, אך כידוע לפעמים המציאות מפתיעה מעבר לכל דמיון.
ארגוני הביון הישראלי הנחשבים מובילים בעולם בתחומם, יצאו לאחרונה במהלך והחלו לגייס כישרונות חרדיים לשילוב בתוכנית הכשרה ייחודית, המכשירה אותם להיות אנשי מודיעין מן המניין באחד מגופי הביון והמודיעין הישראליים.

הקורס המיוחד משלב לימוד תואר יוקרתי בשני סוגי מסלולים וכן מקנה ידע מעשי להשתלבות באחד מגופי המודיעין הנחשבים במדינה.

רוצים לשמוע עוד על מסלול המסקרן? לחצו כאן>>>

מסיימי הקורס המצטיינים, צפויים להיחשף ולעסוק בסוגיות ביטחוניות רגישות ולהשתלב במשימות הדיסקרטיות ביותר הנוגעות לביטחונה של ישראל.

מי שאחראי למיזם המסקרן, הוא ארגון חרדי בשם ״פרד״ס״ הפועל לשילוב ושוויון הזדמנויות עבור צעירים חרדים בעבודה במערכות הביטחון של ישראל, תוך הכשרתם לתפקידים אלה במסלול הכולל מסגרת תורנית-חרדית.

המסלול המיוחד נוצר מתוך צורך גובר במגזר החרדי ללימודי תואר בתחומים חשובים וקונקרטיים, שיפתחו בפניהם אפשרויות רבות להשתלבות בעולם המעשה.  

מטבע הדברים, הפרויקט יצר סקרנות והיענות עצומה בקרב לא מעט בוגרי ישיבות הרואים עצמם מתאימים לתחום. אך יש לציין כי מדובר בתכנית מאוד אינטנסיבית, כאשר המועמדים הרבים עתידים לעבור סינון קפדני באמצעות מבחני מיון שונים. כך שבפועל, פחות מעשירית מתוך כל הפונים יתקבלו לבסוף לתכנית.

הסינון יעשה במספר שלבים. בשלב הראשוני יאתרו את המועמדים שיפגינו תכונות אישיות וכישורים גבוהים יוצאי דופן, כשרק הם יוכלו להעפיל לשלבי המיון הבאים.

אלה מתוכם שיעלו לשלב הבא, יצטרכו לעבור מכינה ולבסוף להשתלב בלימודים בתחום ההייטק או לחילופין במסלול בלעדי וייחודי במגזר החרדי ללימודי גיאופוליטיקה ויחסים בינלאומיים. מדובר בתארים מעשיים, שיכולים להוות מקפצה לקריירה מפוארת במגוון תחומים ולאו דווקא בתחום המודיעיני. בשני המסלולים יינתנו קורסים אקדמיים והכשרות נוספות מעולם המודיעין/פיצוח מידע.

רוצים לשמוע עוד על מסלול המסקרן? לחצו כאן>>>

כמו כן, שני המסלולים ישלבו גם לימודים תורניים ברמה הגבוהה ביותר. בוגרי המסלול יודעים לספר כי במהלך הלימודים האקדמאים, שורה אווירה תורנית לכל דבר וכי הרכב הסטודנטים בלימודי התואר מורכב בין היתר מבוגרי הישיבות המוכרות והאיכותיות ביותר במגזר החרדי.  

בסוף התהליך, המועמדים הראויים צפויים להתקבל לעבודה בליבת גופי הביטחון הישראלים, בתפקידים שונים, הכוללים, סייבר, מדעי המחשב, מחקר, ניתוח מידע ועוד.

מדובר במשרות היוקרתיות והנחשקות ביותר בישראל, העוסקות בנושאים הכי חשובים והכי מרתקים שניתן להעלות על הדעת.

המיזם המיוחד של פרד"ס נוצר מתוך צורך של ארגוני הביון בישראל להגדיל את מאגר המועמדים האיכותיים שלהם וכן מתוך הבנה כי הצעירים החרדים טומנים בחובם כישרונות יוצאי דופן, עם יכולות אנליטיות גבוהות, שיכולים לתרום משמעותית לאתגרים השונים עמם מתמודדות מערכות הביון והביטחון הישראליות, במיוחד בתקופה האחרונה בה אנו שומעים על פעולות חשאיות רבות המבוצעות על ידי שירותי המודיעין הישראלי מעבר לים. 


גיל המועמדים מהווה תנאי סף לקבלה, כשהוא צריך להיות בטווח שבין גיל 24 ועד 35. אם אתם רוצים לעסוק בנושא משמעותי ובעל ערך ולהשפיע על סוגיות ביטחוניות, אתם מוזמנים להגיש את המועמדות שלכם לתפקיד!

רוצים לשמוע עוד על מסלול המסקרן? לחצו כאן>>>

סוכנויות ביון תואר אקדמי חשאיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד