י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
האטה בהתבססות האיראנית

סיכום שנה בצה"ל: "500 מטרות הותקפו בזירות השונות"

500 מטרות הותקפו על צה"ל במהלך השנה החולפת, כך חושף היום הרמטכ"ל אביב כוכבי | בצה"ל מזהים כי בעקבות פעילות מערכת הביטחון, ההתבססות האיראנית בסוריה נמצאת במגמת האטה

סיכום שנה בצה"ל: "500 מטרות הותקפו בזירות השונות"
דובר צהל

בסיומה של שנת 2020, הערב (חמישי) נחשפים נתוני צה"ל בשנה החולפת, בצל המתיחות בגזרות השונות. הרמטכ"ל אביב כוכבי סיפר היום כי "צה"ל פועל בשש זירות באופן אינטנסיבי. יש זירות עם פעילות באופן יום יומי ויש כאלה עם פעילות שבועית או חודשית".

גם בסוגיית לוחמת הסייבר, השתפר צה"ל באופן משמעותי ופעל בשנה האחרונה באמצעות המערך נגד מדינות וגורמים עוינים ברחבי העולם. "מרחב הלחימה המשמעותי שהשתנה השנה הוא ממד הסייבר - שבו ביצענו מבצעים התקפיים רבים", אמר כוכבי.

בתוך כך, השנה החולפת חלפה עם מספר האבידות הנמוך ביותר מאז קום המדינה. שני חיילים נהרגו במהלך השנה. מדובר בירידה דרסטית ביחס לשנים האחרונות. בשנה הקודמת לשם השוואה, נהרגו 9 חיילים, כאשר בשנת 2018 עמד מספר ההרוגים על 16.

בנוסף, בצבא מזהים כי בשנת 2020 נרשמה ירידה בפעולות הטרור ובאיומים בגבולות מדינת ישראל. בצבא מייחסים זאת להתפשטות נגיף הקורונה, אך גם לפעולות הסיכול של צה"ל ושב"כ. לדברי הרמטכ"ל, "תקפנו השנה כ-500 מטרות בכל הזירות, ובנוסף ביצענו מבצעים רבים בממד החשאי".

לפי כוכבי, פעולות צה"ל בגזרה הצפונית הצליחו לבלום הכוחות האיראנים באזור. "ההתבססות האיראנית בסוריה נמצאת במגמת האטה ברורה כפועל יוצא של פעילות צה"ל", אומר הרמטכ"ל, אך יש לנו עוד כברת דרך להשלמת היעדים בזירה".

צה"ל אביב כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד