ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הנורמליזציה עם מרוקו

נתניהו בכותל: יהיה כאן שלום חם מאוד

זמן קצר לאחר ההכרזה על הנורמליזציה עם מרוקו, הגיע נתניהו לרחבת הכותל המערבי ואמר: "נקים מחדש משרדי קישור בין ישראל למרוקו, בישראל ובמרוקו. יהיה כאן שלום חם מאוד" | לאחר מכן הודלקה החנוכיה על ידי שגריר ארה"ב 

נתניהו בכותל: יהיה כאן שלום חם מאוד
נתניהו בהדלקת נרות חנוכה בכותל צילום: Emil Salman/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (חמישי) לטקס הדלקת נר ראשון של חנוכה בכותל המערבי, לצד שגריר ארה"ב היוצא, דיוויד פרידמן ורב הכותל הגר"ש רבינוביץ.

נתניהו פתח ואמר לפני ההדלקה: "בחג חנוכה זה אנחנו מביאים אור גדול מאוד למדינת ישראל ולאזרחי ישראל. ראשית האור של החיסונים שיביאו סוף למגפה, ועכשיו גם אור גדול נוסף של שלום. תמיד האמנתי בשלום הזה, תמיד פעלתי למען השלום הזה ועכשיו הוא מתממש לנגד עיניינו. אני מבקש ראשית להודות לנשיא טראמפ על המאמצים הכבירים שלו להביא שלום לישראל, אני מבקש להודות לך הנשיא טראמפ על כל הדברים הגדולים שעשית למען עם ישראל ומדינת ישראל. אנחנו לעולם לא נשכח זאת. אני מבקש להודות למלך מרוקו, המלך מוחמד השישי, על החלטתו ההיסטורית לעשות שלום היסטורי עם ישראל".

לדבריו: "בין מרוקו לישראל יש קשרים הדוקים, בין מרוקו והעם היהודי יש קשרים אמיצים במשך כל התקופה החדשה. כולם מכירים את היחס החם של מלכי מרוקו והעם במרוקו לקהילה היהודית שם. מאות אלפים מבני הקהילה הזאת עלו לישראל והם משמשים גשר חם בין העם במרוקו לעם בישראל, גשר של אהבה, אהדה, חיבה ומסרות. אני חייב להגיד שהבסיס המוצק הזה מהווה את היסוד שעליו אנחנו בונים את השלום הזה".

נתניהו הבטיח: "אנחנו נקים מחדש משרדי קישור בין ישראל למרוקו, בישראל ובמרוקו. אח"כ נפעל במהירות האפשרית לכונן יחסי שלום דיפלומטיים מלאים. בנוסף אנחנו נפעיל קו תעופה ישיר בין ישראל למרוקו, זה ייתן עוצמה נוספת לגשר הזה. יהיה כאן שלום חם מאוד".

צילום: קובי גדעון, לע"מ.

הוא סיים ואמר: "אני יכול להגיד שבחג חנוכה זה יש לנו אהבה והיא תנצח – יש לנו שלום והוא כבר מנצח. חג חנוכה שמח". כך נתניהו בכותל.

לאחר מכן כיבד ראש הממשלה את שגריר ארה"ב לברך את הברכות ולהדליק נר ראשון של חנוכה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מרוקו הדלקת נר חנוכה הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד