י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא סומכים על הרשויות

סקר מיוחד: מיעוט קטן מוכן להתחסן

בעוד בכל רחבי העולם נערכים לקבלת החיסונים מהחברות השונות, המפרסמות אחוזי יעילות גבוהים, ומקבלים אישורים בזה אחר זה במדינות השונות, מסקר מיוחד שפורסם הערב עולה כי רוב הציבור בישראל עדיין לא מעוניין לקבל את החיסון

סקר מיוחד: מיעוט קטן מוכן להתחסן
חיסון לקורונה של חברת פייזר צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בכל רחבי העולם נערכים לקבלת אחסנת והפצת החיסונים נגד נגיף הקורונה, כאן בישראל כבר נחתו השבוע 2 משלוחים של חיסונים של חברת 'פייזר', בתוך כך מתברר כי רבים הם האזרחים הממתינים לראות כיצד מגיבים אלו שכן יסכימו להתחסן, בינתיים הם ממשיכים להיזהר לא להידבק בנגיף.

מסקר מיוחד שפורסם הערב (חמישי) בחדשות 13 עולה כי רוב אזרחי המדינה אינם מעוניינים להיות הראשונים שמתחסנים, חלקם הגדול אף הצהיר כי כלל לא ירצה להתחסן.

המשתתפים בסקר נשאלו האם הם יסכימו להתחסן נגד נגיף הקורונה, רק 23% מהנשאלים הצהירו כי הם מעוניינים להתחסן מיד כשיתאפשר הדבר, 20% נוספים הצהירו כי הם ימתינו כמה חודשים לראות את התגובות ותופעות הלוואי אצל המתחסנים הראשונים, 26% אמרו כי הם ימתינו כמה חודשים נוספים עם הזרקת החיסון ללא קשר לתופעות הלוואי. ולא פחות מ-22% מאזרחי מדינת ישראל שנסקרו הצהירו כי הם אינם מעוניינים להתחסן בשום צורה.

בתוך כך, סיירו היום ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין במרכז הלוגיסטי של חברת טבע ס.ל.א. האחראים לאחסנת והפצת החיסונים לקופות החולים בכל רחבי הארץ.

ראש הממשלה אמר בסיור "אנחנו מקבלים את ההחלטות הכי טובות שיש, אני גאה בזה, אני גאה בזה שהבאנו למדינת ישראל הקטנה, עם תשעה מיליון אזרחים, מיליוני חיסונים לפני כמעט כל העולם, אני גאה בזה אנחנו ערוכים לחלק  את זה בצורה הטובה ביותר, ברמה הגבוהה ביותר בעולם".

עוד פורסם, כי החיסונים המאוחסנים במחסני טבע ס.ל.א. ימתינו שם עד להסדרת כלל האישורים והבירוקרטיה בנושא, והצפי לתחילת שיווק החיסונים בארץ הוא בעוד כשבועיים, כשנתניהו כבר הצהיר כי הוא יהיה הראשון שיתחסן נגד נגיף הקורונה.

קורונה חיסון לקורונה חברת פייזר מתנגדי חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד