י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בורסת השמות נפתחה

נתניהו זימן את השגריר לפגישה דחופה

ראש הממשלה זימן את שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן שצפוי לכהן גם כשגריר ישראל בוושינגטון לפגישה דחופה, זימון הפגישה עורר גל של תהיות, ועל פי הדיווחים מתכנן נתניהו שינויים בהרכב הישראלים המייצגים את ישראל באו"ם ובוושינגטון

נתניהו זימן את השגריר לפגישה דחופה
גלעד ארדן עם בנימין נתניהו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הבחירות בארצות הברית משפיעות גם על המינויים של מדינת ישראל במעצמה האמריקנית, כאשר על פי דיווח של ברק רביד ב'וואלה', ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן שצפוי לכהן גם כשגריר ישראל בוושינגטון לפגישה דחופה.

ארדן שהיה אחד מבכיר מפלגת 'הליכוד' בכנסת ובממשלה, משמש כיום כשגרירה של מדינת ישראל באו"ם, והוא צפוי להתמנות כשגריר ישראל בוושינגטון לאחר פרישתו של רון דרמר עם התחלפות השלטון בארצות הברית.

על פי הדיווח, הפגישה תיסוב סביב רצונו של נתניהו להפריד בין שני התפקידים, שגריר ישראל באו"ם ושגריר ישראל בוושינגטון, לאור הפסדו של הנשיא המכהן דונלד טראמפ, ולהציב בתפקיד שגריר ישראל בוושינגטון, בכיר נוסף שיסייע לישראל מול ממשלו הנבחר של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן.

ב'וואלה' מדווח כי לפי שני בכירים, בנימין נתניהו מעוניין שהשר יובל שטייניץ יכהן כשגריר בוושינגטון, אך מוכן לאפשר לארדן לבחור באיזה משני התפקידים הוא מעוניין לכהן. אם ארדן יסכים ויבחר בשגריר בוושינגטון, שטייניץ ימונה לשגריר באו"ם.

בתוך כך, דווח הערב ב'חדשות 13' כי נתניהו שוקל בכלל למנות את ראש המוסד יוסי כהן, שלא פעם כונה יורשו של נתניהו בהנהגת המדינה, לתפקיד שגריר ישראל באו"ם, תפקיד שנתניהו עצמו החל בו את הקריירה הפוליטית שלו.

מנגד, בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווחים ומסרו "לא שוקלים שינוי בתפקידים של גלעד ארדן, ונתניהו לא שוקל להציע לשטייניץ את תפקיד השגריר בארצות הברית".

גלעד ארדן יובל שטייניץ או"ם יוסי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד