י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תקווה לעולם

ה-FDA הודיע: החיסון של פייזר יעיל ומאושר

אור ירוק: העולם עקב בדריכות ובציפייה לאישור הרשמי של ארגון ה-FDA האמריקני למתן חיסון לקורונה. הלילה זה קרה. מומחי הארגון התכנסו ואישרו את החיסון שייצרה חברת 'פייזר' והמליצו להתחסן בו מפני הנגיף

ה-FDA הודיע: החיסון של פייזר יעיל ומאושר
חיסון לקורונה של חברת פייזר צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בשורה טובה לעולם: הלילה (שישי) אישר פאנל מומחים של ה-FDA, כי החיסון שפיתחה חברת פייזר נגד נגיף הקורונה, מאושר ומומלץ.

בדיון שהתנהל בזום, השתתפו עשרות מומחים ומדעני חברת 'פייזר' האמריקנית והשותפה BNTech, החברות הציגו את כל שלבי המחקר בפני אנשי ה-FDA.

מומחי ה-FDA הדגישו כי הממצאים עד כה מצביעים על יעילותו הגבוהה והצורך הדחוף בחיסונים וכי לאור מיליוני החולים והמתים שנפלו קורבן לנגיף, הביאו אותם להחלטה המיוחלת. ה-FDA נחשב למומחה מספר אחד בעולם בכל הנוגע לתרופות, מדינות רבות ציפו לאישור, ללא האישור של מנהל התרופות והמזון האמריקאי, החיסון לא היה מאושר במדינות רבות.

אך חשוב לציין כי בבריטניה ובקנדה לא המתינו לאישור הרשמי, והחלו כבר לחסן. גם לאחר הדיווח על שני אזרחים בריטיים שחוסנו ופיתחו תגובה אלרגית קשה, הבריטים והקנדים המשיכו לחסן.

בחברת פייזר הוסיפו כי עד סוף שנת 2020 הם יצליחו לייצר 50 מיליון מנות חיסון, ועד סוף שנת 2021 הם יגיעו ל-1.3 מיליארד מנות. החיסונים מיוצרים ומופצים במרכזי הייצור של החברה בארה"ב, בלגיה וגרמניה.

חיסון לקורונה חברת פייזר fda

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד