ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
השבוע שטרף את הקלפים

סקר הסקרים: ממשלה בראשות גדעון סער ללא נתניהו והחרדים

אחרי שבועות ארוכים בהם גוש הימין-חרדים בראשות בנימין נתניהו זכה לרוב פעם אחר פעם בסקרים, ממוצע הסקרים שפורסמו במחציתו השני של השבוע לאחר המפץ הפוליטי של גדעון סער, מעניקים 62 מושבים לגוש בראשותו, אם יחבור לבנט, לפיד, גנץ וליברמן • התוצאות המלאות

סקר הסקרים: ממשלה בראשות גדעון סער ללא נתניהו והחרדים
גדעון סער/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

הצעת החוק לפיזור הכנסת עברה לפני 9 ימים בכנסת, אולם נדמה כי הייתה זו הכרזתו של ח"כ גדעון סער על פרישתו מהליכוד, אשר יצרה את הסערה הגדולה במערכת הפוליטית. כיצד הדבר בא לידי ביטוי בסקרי השבוע? ניסים משעל בחן זאת בתוכניתו ברדיו 103fm.

סקר הסקרים, שאותו הציג משעל בתוכניתו, הוא למעשה ממוצע של כלל הסקרים שפורסמו בכלי התקשורת מאז הכרזתו של גדעון סער. הסקר מציג תרחיש שבו גוש בראשותו של סער, הכולל את מפלגת ימינה של נפתלי בנט, יש עתיד־תל"ם של לפיד ויעלון, כחול לבן של בני גנץ וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, מגיע ל־62 מנדטים ויכול להרכיב ממשלה ללא בנימין נתניהו וגם ללא המפלגות החרדיות.

עוד עולה מהנתונים כי ראש הממשלה המכהן לא יוכל להקים את הממשלה הבאה ללא גדעון סער, שכן, אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות השבוע, היה זוכה גוש הימין בראשות נתניהו, הכולל את הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה ל-58 מנדטים בלבד.

לפי ממוצע הסקרים שפורסמו השבוע, הליכוד זוכה ל־26 מנדטים, עשרה מנדטים פחות ממה שיש למפלגה כיום, ימינה בראשות נפתלי בנט נחלשת מהסקרים הקודמים שהעניקו לה מעל 20 מנדטים ל-17, ש"ס יורדת ל-8 ויהדות התורה זוכה ב-7 מושבים.

גוש המרכז־שמאל בראשות יאיר לפיד, הכולל את יש עתיד־תל"ם, הרשימה המשותפת, כחול לבן ומרצ זוכה ל-45 מנדטים. יש עתיד תל"ם זוכה ל-15 מנדטים, הרשימה המשותפת ממשיכה להיחלש ל-11, ישראל ביתנו ל-7, בעוד כחול לבן ומרצ עם 6 מנדטים כל אחת.

אם כן, התנועה החדשה בראשות גדעון סער מהווה, נכון לגודלה הנוכחי המשתקף מהסקרים הראשונים, לשון מאזניים עם יכולת לשנות את התמונה הפוליטית מקצה לקצה. שכן אילו יחבור סער לנתניהו, הרי שלגוש הימין יהיו 75 מושבים, נתון מדהים. אילו יחליט לחבור, כפי שהתחייב, לגוש המתיימר להחליף את שלטון נתניהו, יזכה הגוש ברוב במליאה עם 62 מנדטים כאמור.

סקר מנדטים גדעון סער בנימין נתניהו רדיו 103 FM ניסים משעל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד