י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתחברים לשורשים

יעד חדש: כמה תעלה וכמה זמן טיסה למרוקו

אמש חשף נשיא ארצות הברית כי גם מרוקו מנרמלת את יחסיה עם ישראל, חברות התעופה ראו מה שקרה עם טירוף הטיסות לדובאי ונערכות לשחזר הצלחה זו גם עם הטיסות למרוקו, אליה לא היו עד היום טיסות ישירות

יעד חדש: כמה תעלה וכמה זמן טיסה למרוקו
מטוס. אילוסטרציה צילום: unsplash

נשיא ארצות הברית חשף אמש (חמישי) כי מרוקו מנרמלת את יחסיה עם ישראל, בכך מצטרפת מרוקו לאיחוד האמירויות סודאן ובחריין כשהמשותף לכולן הוא אי ההכרה בישראל עד לחתימת 'הסכם אברהם' המפורסם על מדשאות הבית הלבן. וזאת בנוסף לדיווחים השונים על חימום היחסים עם סעודיה, כמו גם על ביקור של ראש ממשלת ישראל בקהיר השכנה.

אחת ההשלכות הראשוניות של הסכמי הנורמליזציה היא האפשרות לבקר באותן מדינות, ובעוד עד להיום לא התאפשר לאזרח הישראלי להיכנס למרוקו רק עם אשרה מיוחדת, ולאחר שכבר הושגה האשרה, לא התקיימו טיסות ישירות בין המדינות. עם חתימת ההסכם צפויים רבבות ישראלים, בדגש על יוצאי מרוקו לשוב ולפקוד את ערש הולדתם לאחר 5 שעות טיסה בלבד.

חברות התעופה רואות את הציבור הישראלי מסתער על רחובות דובאי, והמטוסים ממריאים מנמל בן גוריון לאבו דאבי בזה אחר זה. והן מתכוונות לשכפל את ההצלחה גם למרוקו.

על פי הדיווח ב'גלובס', מנכ"ל 'אל על' גונן אוסישקין ביקר בשנה האחרונה במרוקו, על מנת לתפעל קו טיסות לקזבלנקה, כמו כן בחברה המתחרה 'ישראייר', ניסו להקים קו טיסות למרקש, מהלכים שלא הבשילו בעקבות אי הנורמליזציה של היחסים בין המדינות. כעת הכל משתנה, וב'אל על' מתעתדים לפתח קו יומי מישראל למרוקו וחזור, טיסות שיארכו כאמור 5 שעות בלבד, ויתבצעו במטוסי הדרימליינר של החברה.

ואכן על פי הדיווח ב'אל על' ברכו היום על חתימת ההסכם ואמרו "החברה מברכת על ההודעה ההיסטורית ותחל בהיערכות מבצעית להפעלת טיסות ישירות לקזנבלקה בכפוף להשגת כלל האישורים הנדרשים מהרשויות השונות".

עוד הוסיפו בחברת 'אל על': "החברה בוחנת זה זמן רב את ההיתכנות הכלכלית והמבצעית להפעלת טיסות ישירות למרוקו הצפויות להיות פופולריות ביותר בקרב הקהל הישראלי".

לא רק 'אל על' לוטשת עיניים ליעד החם הבא, ב'ישרייאר' מעריכים כי לא פחות מ-150 אלף ישראלים יטוסו מידי שנה למרוקו, כאשר כבר היום למרות הקושי והמורכבות מבקרים במרוקו כ-30 אלף ישראלים בשנה.

מנכ"ל 'ישראייר' אורי סירקיס אמר עם פרסום הנורמליזציה בין המדינות "ישראייר תפעיל חמש טיסות בשבוע לפחות" עוד אמר סירקיס כי הוא מעריך שהטיסות יתקיימו כבר לפני חג הפסח. לדבריו טיסה תעלה כ-400-500 דולר וטיולים גיאוגרפים כולל סיורי ג'יפים יעלו כ-1,200-1,800 דולר לשבוע.

מרוקו טיול למרוקו ישראייר טיסה למרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד