כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

התרגשות שיא בנתב"ג: יוסל'ה חזר הביתה

כשהוא מלווה באחיו יונה, נציגי המשטרה והשב"ס, נחת האסיר יוסף בנדא בנתב"ג, התקבל בדמעות על ידי הוריו - ופרץ בבכי • עם נחיתתו, הוא הועבר עם בני משפחתו לחדר צדדי, שם קיבל תדרוך

נחשף לראשונה: פגישת הרבנים עם שר המשפטים היפני שהובילה לפריצת דרך
נחשף לראשונה: פגישת הרבנים עם שר המשפטים היפני שהובילה לפריצת דרך

ב-11:35 נשקו גלגלי המטוס על אדמת נתב"ג. אימו של האסיר יוסף בנדא בן ה-19, לא הצליחה לכלוא את רגשותיה - ופרצה בבכי סוער.

כשהוא מלווה באחיו יונה, שמסר את נפשו עבורו בשנתיים הקשות, ועוד ארבעה נציגי שב"ס ושני אנשי משטרה, ירד הנער מהמטוס - טיסה 076 של אל על מהונג קונג.

הוא נראה נבוך ומבולבל מעט, וניכר היה כי שנתיים של שהייה מאחורי סורג ובריח, תחת מרותם של אנשי החוק היפני, עשו בו משהו. כעת הוא ייאלץ להתאושש מהמאסר בארץ נכר.

עם זאת, על פניו של בנדא ניכרו גם אותות שמחה והקלה, שהגיעו לשיאן כאשר ראה את הוריו הבוכיים ואת בני משפחתו המתגעגעים. ברגע שבנדא ראה את הוריו, הוא פרץ בבכי חסר מעצורים.

בדקות שקדמו לירידה המיוחלת מכבש המטוס, התחולל ויכוח בין בני משפחת האסיר, לנציגי המשטרה. בעוד בני המשפחה התחננו לעלות אל המטוס ולפגוש שם ביקירם - נציגי החוק התעקשו כי המפגש הראשון על אדמת הארץ, יערך אך ורק לאחר ירידתו מסיפון המטוס.

ארבעה נציגי שב"ס ושני השוטרים ליוו את בנדא בירידתו מהמטוס. את מזוודותיו נשא אחיו הגדול, יונה בנדא.

ליד כבש המטוס בנמל התעופה בן גוריון המתינו לו הוריו, אחיו ואחיותיו, ושורה של אישי ציבור, ביניהם: ראש עיריית בני ברק יעקב אשר, שבעבר נסע ליפן על מנת להעיד במשפטו, סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש, שהיה מעורב במאמצים להביאו לריצוי עונשו בישראל, חנוך זייברט, מ"מ ראש עיריית בני ברק המייצג את סגן השר ח"כ יעקב ליצמן, שחזר הבוקר מחו"ל.

על פי הוראת גורמי המשטרה, ירדו תחילה שאר נוסעי המטוס, ורק לאחר מכן הורשו בנדא ומלוויו לרדת.

דקות אחר-כך הוכנסו יוסף בנדא, הוריו ובני משפחתו, כמו גם מפקדי משטרה אל חדר צדדי, במתחם נתב"ג, לשיחה ראשונה, בה הציגו אנשי החוק את תנאי המאסר הצפויים לבנדא בארץ, ונמסרו פרטים על הכלא בו ירצה את עונשו.

כזכור, מאמצים כבירים שהשקיעו עסקנים רבים מאז הקריא בית המשפט ביפן את גזר דינו של הנער יוסף בנדא, הובילו להסכמתה של ממשלת יפן לשחררו לריצוי המשך עונשו בארץ מולדתו. הדבר התאפשר בזכות התערבות שר המשפטים יעקב נאמן, גורמים במשרד החוץ, נציגים דיפלומטיים ביפן, ועסקנים רבים שהפעילו קשים בכל מקום אפשרי.

הערב נשאו המאמצים פרי, ובנדא הובא לישראל, כאן ירצה את המשך מאסרו במשך כשנה, בכלא ניצן שברמלה, בתנאים נוחים יותר, עם אפשרות לביקורי קרובים, מזון למהדרין ושפה מוכרת. התקווה היא כי הדבר יקל על מצבו וישכיח ממנו את התקופה הקשה שעברה עליו.

לפני כשנתיים, המריאו ליפן יוסף בנדא, יואל גולדשטיין ויוסף גרינוולד. הם נעצרו בנמל התעופה, כשברשותם כמויות ענק של סמים, שגורמי פשע בישראל ביקשו מהם להעביר אל ארץ השמש העולה. לטענתם, הוסבר להם כי מדובר בעתיקות.

משפטו של בנדא, הקטין מבין השלושה, הסתיים לפני מספר חודשים, וגזר דינו ניתן בהיכל המשפט היפני. הוא נידון ל-8 שנות מאסר, עם ניכוי שליש על התנהגות טובה.

העצור השני, יוסף גרינוולד, עומד בימים אלה למשפט, ומספר דיונים כבר נערכו בעניינו. בדיון האחרון זכה גרינוולד למשלחת חיזוק מכובדת, בראשות האדמו"ר מזלוטשוב, שהגיע לעודדו.

משפטו של השלישי, יואל גולדשטיין, טרם נפתח.

עו"ד מרדכי ציבין, המטפל בפרשה, אמר כי "העברת העציר לישראל, התאפשרה הודות לפעילותו של הדיין החיד"ו וייס, אשר הפעיל את קשריו בין הגורמים הרשמיים המחליטים על הנושא. כמו כן, יש לציין את עזרתו של עו"ד גל לברטוב - מנהל המחלקה הבינ"ל בפרקליטות המדינה ושל עו"ד רגינה תפוחי, אשר טיפלה ישירות בנושא".

עוד אמר ציבין, כי "אין ספק, כי גם האדיבות והיחס הטוב מצד שלטונות יפן היו הגורם המכריע לתוצאה החיובית. בשעה כזאת", אמר ציבין, "צריך גם להזכיר את הרב יעקב בלייך, רבה הראשי של אוקריאנה, ואת העסקנים אהרון נזרי, אלימלך בינדיגר, יעקב יהודה ושבתאי גלבר אשר טרחו רבות".







תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד