י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אנטישמיות קשה

איימו לפוצץ רכבת אם ה"יהודים סרטן" לא ירדו

האנטישמיות ממשיכה להשתולל בעולם גם בחלוף יותר מ-70 שנה אחרי השואה. ביום רביעי האחרון השתלטו ארבעה גברים על מערכת כריזה של רכבת בבלגיה ואיימו לפוצץ אותה באם הנוסעים היהודים לא ירדו ממנה. המחוקק החרדי בפרלמנט דורש תשובות, מדוע הם עדיין חופשיים

איימו לפוצץ רכבת אם ה"יהודים סרטן" לא ירדו
נסיעה ברכבת בעידן הקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

משטרת בבלגיה מחפשת אחר ארבעה גברים שהשתמשו במערכת הכריזה של רכבת החולפת בסמיכות לאנטוורפן, וזאת בכדי לאיים על הפצצתה באם הנוסעים היהודים לא ירדו ממנה.

על פי הדיווח באתר JTA, המקרה התרחש ביום רביעי אחר הצהריים, כאשר ארבעת הנוסעים השתלטו על מערכת הכריזה של הרכבת, העושה דרכה בין העיר אנטוורפן, שבה ריכוז יהודי וחרדי גדול לבין העיר מכלן, שבה הנאצים ומשתפי הפעולה עמם השתמשו למעצר ומשלוח היהודים להירצח בפולין.

"שימו לב שימו לב", אמרו הגברים בשפה הפלמית, "היהודים הסרטן צריכים לעזוב את הרכבת עכשיו או שנפוצץ את כולכם", אמרו עדי ראיה.

אנשי הביטחון ברכבת לא הצליחו לאתר את העבריינים, כך לדברי מיכאל פרייליך, מחוקק בלגי חרדי, שבדק והגיש שאלות פרלמנטריות אודות האירוע למשרד התחבורה.

פרייליך ביקש מהמשרד להסביר מדוע לא נתפסו העבריינים, כיצד קיבלו גישה למערכת הכריזה ומה ניתן לעשות בכדי למנוע הישנות מקרה שכזה.

הוא הציב למשרד זמן תגובה באורך שבועיים ימים.

אנטישמיות בבלגיה הפרלמנט בבלגיה רכבת מיכאל פרייליך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד