י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הסתיים הרישום: 100 בנות בי-ם בלי סמינר

עוד חוזר העוול: גם השנה, עם סיום עונת הרישום לסמינרים, מתבררים ממדי העוול הנגרם לעשרות משפחות חרדיות שלא זכו לייחוס או לגוון עור הנכון • פינדרוס מבטיח לדאוג למקומות לימוד לכולן

אילוסטרציה
אילוסטרציה

זה קורה שוב: השבוע נידונו עשרות רבות של משפחות מהטובות שבציבור החרדי, אך חסרות ייחוס או בעלות גוון עור 'לא נכון', לעוול קשה שנגרם להורים ולילדות צעירות.

הכנסת הבנות לסמינרים הוא אחד מן הפרקים העשויים להיות קשים ביותר עבור משפחה חרדית. לא פעם ולא פעמיים עברו הורים לבנות מצוינות מסלול חתחתים, בדרכה של הילדה אל הכיסא הירוק בכיתת הסמינר. זוהי גזירה שלא ירדה עלינו משמיים. גזירה מכאיבה ומיותרת.

השבוע הסתיימה ההרשמה לסמינרים בירושלים, כשעל פי דיווחים, נותרו למעלה מ-100 (!) בנות שלא התקבלו לאף סמינר.

כמין ריטואל קבוע, מפרסמת המדיה החרדית ערב פתיחת שנת הלימודים, את מצוקת הילדות שנשארו ללא מענה לימודי מתאים. ההורים, העומדים בפני שוקת שבורה, מנסים לעשות ככל אשר לאל ידם, על מנת להכניס את הילדה למקום הלימודים, אך פעמים רבות ללא הצלחה.

גדולי ישראל, הנדרשים פעם אחר פעם לעניין הכאוב, מבהירים לעסקנים העוסקים בנושא: הדבר הוא בנפשנו, עשו הכל בכדי לפתור את המצוקה הנוראה. זעקה הנותרת ללא מענה.

מי שאחראית מבחינה פורמאלית על הנושא, הינה הרשות המקומית, כשהשנה מבטיח סגן ראש העיר ירושלים, יצחק פינדרוס, להתערב באופן עמוק בפרשה העצובה ולדאוג אישית לכך, שעד יום פתיחת הלימודים יתקבלו כל הבנות לסמינרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד