כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ומה דעתו על סער

גפני בביקורת על נתניהו: "למה אין תקציב? הציבור סובל"

בסופו של שבוע פוליטי סוער, עם פרישתו של סער מהליכוד וריצתו במפלגה עצמאית, אישור חוק השוויון בניגוד להסכם הקואליציוני והאיום בבחירות, מעניק הבוקר ח"כ גפני ראיון ל'יתד', בו הוא מבקר את נתניהו ותוקף את גנץ, מעריך כי לא יהיו בחירות ואם כן, סער יצטרף לממשלה בראשות נתניהו

גפני בביקורת על נתניהו: "למה אין תקציב? הציבור סובל"
בנימין נתניהו/משה גפני צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

אם הביקורת כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו מצד הסיעות החרדיות נשארה רק בתוך החדרים הסגורים, כעת היא מגיעה גם לכותרות ולראיונות לתקשורת. בראיון שמתפרסם הבוקר (שישי) בעיתון 'יתד נאמן' עם יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, הוא פותח את הקלפים ולא חוסך בביקורת גם נגד ראש הממשלה נתניהו.

בראיון שקיים עם אריה זיסמן במדור 'מקור נאמן', מתייחס גפני לזעם כלפי חה"כ גדעון סער סביב התנהלותו השבוע בהצבעה על חוק יסוד השיוויון, "הוא לא טירון פוליטי ומכיר את הדברים הללו ומכאן האכזבה". מציין גפני, שמאשר את הפרסום כי סינן את שיחת הטלפון שהגיעה מסער, "לאחר ההצבעה הוא חיפש אותי. אני בטוח שהוא מבין את המשמעות של החוק הזה. זה חמור מאד וחבל שכך הוא פותח את הקמפיין שלו".

אמנם, גפני מסרב להצהיר כי ההתנהלות שלו השבוע תשפיע על שיתוף פעולה עתידי עם סער. לדברי גפני, "אנחנו לא באים לריב כרגע ולא פוסלים אותו אוטומטית. הוא לא לפיד ואפילו לא גנץ. אבל חבל מאד שכך הוא מתחיל. לא זה מה שידחוף אותו קדימה".

גם את בכירי כחול לבן מרבה ח"כ גפני לתקוף, ואומר בראיון: "כל מה שמתרחש עכשיו הוא הזוי לחלוטין. מפלגת הרמטכ"לים 'המהוללת' כחול לבן מתנהלת באופן שקשה להסביר. אי אפשר להבין כיצד אנשים ברי דעת עם ראש על הכתפיים, עומדים ונואמים בפאתוס אדיר על חוק השוויון, כאילו זה הדבר הכי חשוב כרגע, כאשר כולם יודעים שהכול קשור בעצם לרוטציה. אם לא הרוטציה, החוקים הללו כלל לא היו עולים והייתה נחסכת כל ההצגה הזו, שאין בינה למציאות ולו כלום".

גפני טוען כלפי בני גנץ ועיכוב חוק הגיוס, "ישבתי איתו. הוא אמר באופן ברור שהוא יביא את החוק המסדיר את מעמד בני הישיבות כפי שמחייב ההסכם הקואליציוני. והנה במקום שיעמוד בדבריו, הוא מביא לנו את חוק השוויון נגד הצביון היהודי ועוד חוקים נוספים שהצלחנו בסייעתא דשמיא להפיל".

עוד אומר יו"ר 'דגל התורה' לזיסמן ב'יתד': "אני מכיר הרבה שנים את המערכת הפוליטית, דבר כזה אני לא זוכר. היו כבר בעבר מקרים שלא אמרו אמת, היו גם שהבטיחו ולא קיימו, היו שיקולים לא עניינים ועוד. אבל דבר כזה כמו שקורה בימים אלו, שהכול בנוי על הצגה ושקרים, בזמן שהמצב בחוץ כה קשה, עם הקורונה והכלכלה, זה לא היה".

"לא ברורה לי ההתנהגות הזו של גנץ. הוא לא מסתדר עם ביבי, אז הוא תוקע לנו בתגובה את חוק הגיוס ולא מקדם אותו כפי ההסכם. במקביל הוא מעלה חוקים שאני לא זוכר שהביאו אותם לכנסת בעבר, והם נפלו בשלבים מוקדמים", מאשים גפני ולא חוסך בביקורת גם על ראש הממשלה, "גם את נתניהו קשה לי להבין. מדוע הוא מחכה ואינו מביא תקציב. מה הוא רוצה שיהיה. כאשר העולם נמצא במציאות שקשה לכולם, הציבור הוא הסובל הראשון וצריך לקחת זאת בחשבון".

גפני שמעריך בתקופה האחרונה כי בסוף לא נצעד לבחירות בחודשים הקרובים טוען בראיון ל'מקור נאמן' כי הוא לא רואה כרגע משהו מהותי שמשנה את השלטון הנוכחי בעקבות ההתמודדות בתוך הימין. לדבריו, "סער יקבל מנדטים לא מעטים, ואני מעריך שהוא לא ילך עם השמאל, אלא עם הימין. התוצאה: בממשלה הבאה נמצא את סער מכהן כשר החוץ או שר הביטחון", מעריך הפוליטיקאי הוותיק והמנוסה. לדבריו: "כחול לבן כלל לא בטוח שיעברו את אחוז החסימה", כשלטענתו באם ינסו להקים ממשלה ללא ביבי, יירשם קרב אגו באשר לזהות ראש הממשלה, שכן בנט, לפיד וסער לא יסכימו לשבת זה תחת זה.

"עדיין כל ההתפתחויות יכולות להתרחש במהירות הבזק. הכול יכול לקרות", אומר גפני בראיון ומעריך כי ניתן עדיין למנוע את פיזור הכנסת. "לא הולכים לבחירות במצב הנוכחי. זה אסון למדינה, אסון לכלכלה, אסון לציבור", ומציין כי ״מגיעים אלי שרים וחברי כנסת, ששומעים אותי אומר בראיונות, שאני חושב שבסוף לא יהיו בחירות. הם מבקשים לשמוע, האם אני בטוח בכך, ומשוכנעים שיש לי מידע שאולי אין להם. אני עונה להם בזהירות, שאני ממש לא בטוח בכך, אלא רק עושה חשבון פשוט, שלנתניהו ולגנץ אין אינטרס ללכת לבחירות, אלא להפך".

גפני מפרשן גם כן כי "האינטרס של נתניהו הוא לייבש כמה שיותר את סער בחוץ, ולא ללכת לבחירות כאשר סער מתמודד תחת ההילה שהוא כביכול מציל את המדינה", אומר גפני, "לגבי גנץ עד כמה שאני יכול להבין שהוא מבין משהו, הוא בסוף צריך להבין שהוא מגרד את אחוז החסימה". לדבריו: "נתניהו וגנץ הם אלו שצריכים להגיע להסכם ביניהם. אבל מי שמחזיק את המפתח הפוליטי הסופי הוא נתניהו. אם הוא מחליט שאין בחירות, אז לא יהיו. גנץ משחק תפקיד שולי בעניין הזה".

משה גפני יתד נאמן בנימין נתניהו גדעון סער בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד