י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הזעם הסעודי

בעקבות ההדלפות: בוטלה פגישת ראש המוסד

בזה אחר זה עוד מדינה ועוד מדינה שעד כה נחשבו כעוינות את מדינת ישראל מצטרפות וחותמות על הסכמי נורמליזציה עם ישראל, מנגד בסעודיה עדיין זועמים על דבר הדלפת הפגישה יממה אחת בלבד לאחר שהיא התקיימה, בסעודיה טוענים כי ההדלפה הקטינה את הסיכויים למהלך של נורמליזציה

בעקבות ההדלפות: בוטלה פגישת ראש המוסד
ראש המוסד, יוסי כהן צילום: פלאש 90

העולם הערבי שרוי בהלם עמוק, כשבזה אחר זה עוד מדינה ועוד מדינה שעד כה נחשבו כעוינות את מדינת ישראל מצטרפות וחותמות על הסכמי נורמליזציה עם ישראל, בחסות ובעידוד אמריקה הגדולה בנשיאות הנשיא המכהן, עדיין, דונלד טראמפ.

ראשונות היו איחוד האמירויות ובחריין, אחריהן הצטרפה סודאן, רק אמש פרסם הנשיא טראמפ כי גם מרוקו מצטרפת ל'הסכם אברהם' ואף היא תנרמל את יחסיה עם ישראל, הפלסטינים מצדם משתוללים בחמת זעם ואינם מבינים איך עוד ועוד בסיסי אחיזה נשמטים להם מתחת לידיים.

איראן אף היא קיבלה השבוע אזהרה בדמות 2 מפציצים אמריקניים שטסו בהתגרות והעבירו מסר לשלטון האייתוללות "אל תתעסקו איתנו" האמריקנים הבהירו לאיראנים כי הם באזור ושומרים על האינטרסים שלהם ובעלי בריתם, ושלא יחשבו לא לנקום א חוסולו של מדען הגרעין, ולא לציין איכשהו את יום השנה להשמדתו של קאסם סולימאני.

בתוך כך, אחת מהמדינות הבכירות איתן על פי הדיווחים מראית המהלך יש דיבורים על נורמליזציה היא סעודיה הגדולה, הדיווחים על נורמליזציה בין מדינת ישראל וסעודיה הולכים ותוכפים, בשבועות האחרונים אף דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד יוסי כהן, בקרו בחשאי בסעודיה. חשיפת הדיווח עורר סערה והכחשה גדולה מהצד הסעודי.

כתב 'ידיעות אחרונות' חשף  כי בסעודיה זועמים על דבר הדלפת הפגישה יממה אחת בלבד לאחר שהיא התקיימה, בסעודיה טוענים כי ההדלפה הקטינה את הסיכויים למהלך של נורמליזציה.

הבוקר (שישי) אף דווח כי סעודיה ביטלה ביקור (נוסף) של ראש המוסד יוסי כהן בשטחה, על מנת לבטא את הזעם העצום שיש להם על ההדלפה שהביכה אותם.

עם זאת יצוין כי אמש אחרי פרסום הנורמליזציה ביחסים עם מרוקו אמר חתנו ויעצו היהודי של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר כי "נורמליזציה בין ישראל לסעודיה היא בלתי נמנעת", בכך הבהיר היועץ הבכיר האיש מאחורי הקלעים של כלל החתימות בהסכם - אברהם כי הדרך לא נחסמה לחלוטין

מרוקו סעודיה הסכם אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד