י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נגיף ידידותי לסביבה

דרום קוריאה: לא תאמינו מה הסטודנטים יצרו ממסכות ממוחזרות

נגיף הקורונה הביא עמו תסמינים רבים, אחד הבולטים שבהם הוא חובת עטיית המסכה על מנת להימנע משאיפת/הוצאת אוויר נגוע. מה עושים עם רבבות המסכות המשומשות הנזרקות מידי יום? שרפרפים!

דרום קוריאה: לא תאמינו מה הסטודנטים יצרו ממסכות ממוחזרות
שרפרף, אילוסטרציה צילום: Pixabay

כמה מסכות חד פעמיות נדרשות כדי להכין שרפרף? הסטודנט, קים הניול יודע שצריך 1,500 יחידות כדי לבנות שרפרף ממסכות ממוחזרות.

הסטודנטים לעיצוב רהיטים בדרום קוריאה חיפשו איך לפתור את בעיות מסכות פנים חד פעמיות שנזרקות לפח וגורמות נזק אקולוגי לסביבה, אחד מהם המציא פתרון ידידותי לסביבה, הוא הפך אותן לשרפרפים.

"פלסטיק ניתן למחזור, אז מדוע שלא נמחזר מסיכות פנים העשויות פלסטיק?" אמר הסטודנט בן ה-23.

ביוני האחרון הקים קים תיבת איסוף מסכות בבית הספר שלו, אוניברסיטת קייוון לאמנות ועיצוב בעיר ויוואנג, דרומית לסיאול. מאז הוא אסף 10,000 מסכות משומשות וקיבל יותר מטון מסכות פגומות ממפעל.

כדי להפחית את הסיכון להעברת נגיף הקורונה, קים שמר אותם באחסון במשך ארבעה ימים לפחות. ואז, כשהוא הסיר רצועות וחוטים אלסטיים, הוא חימם אותן עם אקדח בטמפרטורות מעל 300 מעלות צלזיוס (570 מעלות פרנהייט).

התוצאה הייתה שרפרפים בעלי שלוש רגליים בגודל 18 אינץ' ממוחזרים ממסכות לבנות, ורודות, כחולות ושחורות, שהציג קים בתערוכת הסיום שלו.

קים מקווה להכין ריהוט נוסף ממסכות ממוחזרות כמו כיסא, ושולחן, הוא גם קורא לממשלה ולחברות פרטיות למחזר מסכות פנים על ידי הגדרת תיבה נפרדת שם הן יאספו.

רק בחודש בספטמבר, דרום קוריאה ייצרה יותר ממיליארד מסכות פנים לשימוש ביתי, כך עולה מנתוני הממשלה. למרות שהשרפרפים עדיין לא מוצעים למכירה, סטודנטים התרשמו מהרעיון ומהעיצוב המחוספס.

"יש לזה מסר כה חזק", אמר סטודנט לאמנות פארק סונג-צ'אן, בן 20. "זה יזכיר לנו מה עבר עלינו בשנת 2020 עם נגיף הקורונה, והשרפרפים גם ידידותיים לסביבה".

קורונה מסכה דרום קוריאה איכות הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד