י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אחרי מסורת של 140 שנה

החסידים התפלאו: האדמו"ר מסאדיגורה הדליק בחנוכייה אחרת

בעקבות המתנגדים לצוואת האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל, שהוריש את המנהיגות לבנו ממלא מקומו, לא ניתנה לאדמו"ר מסאדיגורה החנוכייה המיתולוגית שעברה בירושה אצל חמישה מאדמו"רי החסידות במשך 140 שנה | באיזו חנוכייה הדליק האדמו"ר ומה אמר לגבאים? כל הפרטים

החסידים התפלאו: האדמו"ר מסאדיגורה הדליק בחנוכייה אחרת
הרבי מסאדיגורה בהדלקה אמש צילום: שוקי לרר

מאות חסידי סאדיגורה שהגיעו אמש (חמישי) להדלקת נר ראשון של חנוכה במרכז החסידות בשכונת שיכון ה' בבני ברק, בראשות האדמו"ר מסאדיגורה הטרי שלו זו ההדלקה הראשונה מאז מונה לממלא מקום אביו, הרבי בעל ה'עטרת ישראל' מסאדיגורה זצ"ל, נדהמו לראות את הרבי מדליק בחנוכייה אחרת שלא כמנהג אבותיו.

עד כה הדליקו אדמו"רי סאדיגורה בחנוכייה עתיקת יומין שעברה בירושה במשך 140 שנה אצל חמישה האדמו"רים בחסידות: האדמו"ר בעל בעל ה'אור ישראל', בעל ה'קדושת אהרן', בעל ה'כנסת מרדכי' מסאדיגורה, בעל ה'עקבי אבירים' והרבי האחרון בעל ה'עטרת ישראל' שהדליקו בה בכל חנוכה בפני החסידים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי על פי הצוואה הוריש הרבי ה'עטרת ישראל' מסאדיגורה זצ"ל את החנוכייה העתיקה לבנו ממשיך דרכו.

אלא שכמו כל החפצים שנמצאים בחדרו של האדמו"ר ולא נמסרים לבן מטעם בני המשפחה המנסים לסלף את הצוואה ולהצר את צעדיו של הרבי מסאדיגורה, כך גם החנוכייה המסורתית לא נמסרה. משכך נמנע הרבי מלהדליק בחנוכייה אותה הוריש לו אביו וקיים את ההדלקה עם חנוכייה אחרת. 

הגבאים בחצר הקודש סאדיגורה הרגילים כל שנה להכין לרבי את החנוכייה העתיקה, הכינו לאדמו"ר חנוכייה מפוארת מכסף, אך הרבי הודיע כי ידליק בחנוכייה אותה קיבל לחתונתו מחמיו, הגאון רבי אשר שטרנבוך דומ"ץ 'מחזיקי הדת' באנטוורפן. הרבי הטעים ואמר כי עכשיו הוא בא כאן לגור בבני ברק ומה יותר טוב מלהדליק בחנוכייה אותה העניק לו השווער.

החנוכייה המיתולוגית בחצר סאדיגורה בו הדליק אביו וזקניו האדמו"רים זצ"ל.

הרבי מסאדיגורה שליט"א מדליק בחנוכיה אחרת

חסידות סאדיגורה הרבי מסאדיגורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד