י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מהודרת מוצ"ש מורחבת

לייבל'ה: הסיפורים שלא תשמעו באף מקום

והשבוע לאחר פגרה קצרה לייבל'ה חוזר ובגדול: אבנר נתניהו עוזב את הדירה בבלפור, ומה עושה אוריך בפתח תקווה; מה קרה שלעיתונאי הוותיק מ'המודיע' נתקע המחשב? והיכן איש החסד בודק את העיתונים בבורו פארק 

לייבל'ה: הסיפורים שלא תשמעו באף מקום
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בשבוע שעבר לייבל'ה נחבא אל הכלים ונמנע מלפרסם את דבריו לעם. את הסיבה האמיתית ידעו לא מעט יהודים שהתפללו לרפואת איש תקשורת שטייל בדובאי והתהפך עם הטרקטורון במהלך סיור לימודי בדיונות הבלתי נגמרות של מדינת ה'הבל הבלים'.

איש התקשורת שהתהפך עם הטרקטורון עליו, הובהל עד מהרה לטיפול רפואי ולסדרת בדיקות בבית החולים המרכזי של דובאי, אליו נלווה איש תקשורת חרדי אחר שלאחרונה חיבר רב מכר חדש, ומרוב שהיה עסוק ביח"צ לספר, ניסה לשווק אותו אפילו לרופאים ולאחיות בבית החולים המקומי.

לאחר תום הבדיקות קבע הדוקטור ההודי שמדובר בנקע. "נקע קשה אומנם, אבל רק נקע". העיתונאי קיבל עירוי של מספר תרופות הרגעה היישר לווריד, ולאחר שקובעה ידו, שוחרר מבית החולים.

רגע לפני שיצא החוצה, ניצל איש התקשורת את מצבו הרפואי וביקש מהדוקטור ההודי אישור שאינו יכול לטוס בטיסה רגילה והוא מוכרח לשבת במחלקת עסקים בשל הנקע הקשה. הדוקטור המקומי שמבין אולי בעסקי עצמות אבל אינו מבין דבר וחצי דבר בעסקי העוקץ הישראלי, הסכים על אתר והגיש לו תצהיר רשמי חתום בפלומבת זהב מסולסלת.

הבעיה הייתה, שכשהגיע העיתונאי לעמדת הצ'ק אין חזרה ארצה, נאמר לו על ידי הדייל שלחברת התעופה 'פליי דובאי' לא נותרו מקומות במחלקה הקדמית, כך שלא נותר לו אלא לקחת את התצהיר הנכבד ולצור עמו על פי צלוחיתו.

בסיכום, סבור לייבל'ה, שלא נצטרך, אך אם חלילה מישהו כבר נאלץ להתאשפז בבית חולים מסיבה כל שהיא, שיהיה זה בדובאי. השירות, היחס, האדיבות, שמים בצל את שירותי הרפואה הישראליים. והלוואי וישתנו הדברים לטובה.

וכאן לייבל'ה חוזר לשגרה ומשלים פערים משבוע שעבר. תחילה לייבל'ה חושף כי אבנר נתניהו הבן של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואח של יאיר עזב בימים האחרונים את הדירה בבלפור אותה שכר לאחרונה.

בעוד אבנר עובר, יונתן אוריך עם התיק גב המיתולוגי נצפה במנחם בגין בפתח תקווה נערך כבר למערכת הבחירות.

ועוד מלשכת ראש הממשלה, היועצת לענייני חרדים הגב' רבקה פאלוך יושבת שבעה על פטירת אחיה הרה"ח רבי חנוך הרשקוביץ ז"ל מחשובי השוחטים בחסידות גור. לייבל'ה שולח תנחומים כנים. 

הרבה אנשים שואלים את לייבל'ה מדוע הוא אוהב את הכנסת והתשובה השגורה בפיו היא חוסר הרשמיות שהמשכן מספק בין העיתונאים להנהגת המדינה.

בשבוע שעבר תפס לייבל'ה את ראש עיריית ירושלים משה ליאון מלווה בצמד יועציו החרדים יאיר אקשטיין (המשפטי) ושמעון ברייטקופף (הפוליטי/תקשורתי) שכבר הספיקו בינתיים להימלט לחופשה קצרה.

מאז הודעתו של יו"ר ש"ס על נטילת סמכויות מנכ"ל ש"ס לידיו, לייבל'ה עוקב יחד עם 'מדינת ש"ס' בעניין אחר המועמד שיבחר דרעי לתפקיד. את ההודעה ששיגר הדובר האישי של השר יוסי שבתאי קיבלו גם היועצים הפרלמנטריים נתי מור יוסף ומשה כהן בשיחה עם החרדי של מיקי זוהר.

לייבל'ה לא הצליח להאזין לפרשנות אבל תפס בקומת הסיעות את היו"ר בחלוקת הוראות אחרונות לפני יציאתו מהכנסת.

את המשקל הכבד המונח על כתפי יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט יעקב אשר מכירים היום גם בציבור הכללי. לייבל'ה תיעד את ההפוגה שנטל מהמרוץ היומי לסיגריה במרפסת השמשית תוך כדי עבודה טלפונית.

בשבוע שעבר נרשמה דריכות בכנסת. לא בגלל חוק פיזור הכנסת, זה דווקא מעורר פיהוק, אלא בגלל יום הולדת חצי יובל לפוליטי של 'בחדרי' ארי קלמן. למרות גילו הצעיר, הבחור הספיק לצבור כמעט עשור במסדרונות הכנסת, והיכרות עם כל חברי הבית ועם המסדרונות וחדרי המדרגות הכי זניחים בקומפלקס הכנסת. 

בתחילה חבריו תכננו לחגוג לו את יום ההולדת באחד מחדרי הסיעות, אך מחשש כי הפוליטי חד העין יעלה על האירוע מבעוד מועד, התכנון נגנז. לבסוף נבחר חדרו של יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס, מהסיבה שבכל יום שני, לאחר ישיבת הסיעה, מתקיים שיעור ברי"ף על עירובין, כשקלמן הוא מהמתמידים שאינם מפספסים שיעור, גם בימים טרופים אלו. 

השיעור החל כרגיל, והפוליטי לא שם לב להתרחשות חריגה והיה שקוע בסוגיות הסבוכות של עירובין הלכה למעשה, כאשר פינדרוס מרבה לצטט את רבו, מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל. לקראת תום השיעור פרץ בן גוריון, הלא הוא יצו פלדמן, הפוליטי של בקהילה בעל מחבר של 'נתב"ג בן גוריון', עם עוגה מפוארת מעשה ידיה של אחת מרבניות שלומי אמונים. קלמן היה המום וחייך במבוכה. 

דקה לאחר מכן הוכנסו ללשכה שלושה בקבוקי יין בציר 2013 בשווי מאות שקלים. אל תחשבו שזה היה קל, שכן למשכן הכנסת אסור להכניס אלכוהול. מי שהתגייס למשימה הוא חבר מועצה של אחת הערים הגדולות שהבריח במיומנות את היין תחת לאפם של מאבטחי משמר הכנסת הישר מהחנות היוקרתית לחדר 1408. 

בזה אחר זה נכנסו הבכירים ללשכה: ח"כ משה אבוטבול, שהשיק כוסות עם חתן היום הולדת; ח"כ יעקב טסלר; ח"כ אוריאל בוסו; ח"כ מיכאל מלכיאל ועוד. מעל כולם בלטו חברי הכנסת של ימינה - בצלאל סמוטריץ', שהקשיב בקשב רב לנאומו של פינדרוס, ואיילת שקד, שסירבה להיכנס לחדר עד שמספר המשתתפים יצטמצם כפי הוראות הקורונה. 

לאחר שהוסבר לה שהנתונים מראים שדווקא אצל החרדים אין תחלואה, נענתה להיכנס לחדר הצפוף. היה מי שחשב ששקד הגיעה כדי לקרוץ לחרדים, אך היא הבהירה כי לכבודו של ארי הגיעה ולא בגלל שיקולי בחירות. 

ממש לקראת סיום האירוע הגיע ללשכתו של פינדרוס סגן שר החינוך מאיר פרוש, שהשיק את כוס היין עם מצחו של החתן, והסביר שזה "כמנהג האבוחצירות". 

האירוע נערך במקביל לפעילות עמוסה במליאת הכנסת. כך למשל, פינדרוס נאלץ לנטוש את החגיגה לצורך נאום מהלב, כדרכו, במליאה. חברי הכנסת שנאלצו להיעדר בשל הפעילות הפרלמנטרית, סימסו לחתן הודעות ברכה מזל, את חלקם הוא אף הראה לבעל הלשכה, כפי שתיעד צלם הבית המוכשר אריה לייב אברמס. 

לצד חברי הכנסת, הגיעו ללשכה אנשי תקשורת ויועצים פוליטיים רבים, ששמחו לקצת אלכוהול שישכיח מהם את הבחירות הקרבות. יודעי דבר מספרים כי בשני בלילה היו לא מעט אנשים שהלכו בזיגזג במסדרונות הכנסת. 

לייבל'ה גם הוא מאחל מזל טוב. על התיעוד, אריה לייב אברמס כאמור.

לייבל'ה יצא ממסיבת היום הולדת וחיפש את היציאה לחניון. בסתם יום הניווט במסדרונות האינסופיים של הכנסת הוא קשה, אחרי לגימת היין המשימה קשה כפליים.

לבסוף, הגענו לחניון ונתקלנו בפתק בכתב ידו של מזכיר סיעת ש"ס המיתולוגי צביקה יעקבוזון על אחד מחלונות הרכבים. לייבל'ה שהיה בטוח שזו טיוטת אחד מטוריו הרבים של יעקובזון, הכותב בשלל כלי תקשורת - מביטאון ש"ס הדרך ועד לביטאון הליטאי בארה"ב יתד באנגלית, מיהר להעיף מבט. להפתעתו הוא גילה שיעקובזון מתנצל על המראה הימנית, אחרי שבסך הכול "נדחק" כדי להיכנס לרכבו.

ביום רביעי, בשיא הסערה על התפזרות הכנסת, פגש ליבל'ה בשותפו החדש של קלמן, הפוליטי של קול ברמה ישכר זלמנוביץ', שהתיישב אחר כבוד על כיסא אחד מחברי הכנסת ובלס במבה להנאתו. "בבחירה בין סיקור פיזור הכנסת לבמבה, אני בוחר המאכל הילדים הישראלי האהוב", פלט זלמנוביץ' והמשיך לבלוס במבה על כל ח"כ שהצביע בעד פיזור הכנסת.

,

מיד לאחר פיזור הכנסת ראה לייבל'ה את יו"ר סיעת יהדות התורה פינדרוס שקוע בספר החדש שמסעיר את המגזר 'נתב"ג בן גוריון'. ליבל'ה חשב שקצת בדיחות של פלדמן יכולות להשכיח צרות של מקום שמונה שפעם נכנס לכנסת על חודו של קול ופעם בזכות הנורבגי.

מיד לאחר שסיים להתגלגל מצחוק מפלדמן, תפס פינדרוס קצת רצינות ויצא לסיור נרחב בשומרון, כשבסיומו עלה להתפלל על ציון יוסף הצדיק בשכם, לצד ראש המועצה יוסי דגן, ח"כ אוריאל בוסו, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, חבר הפרלמנט הצרפתי מוטי חביב ורל"ש פינדרוס ואיש אלעד משה רבר.

על מה פינדרוס התפלל? לייבל'ה מסרב לחשוף, אבל לייבל'ה כן יכול לספר שבעקבות מהומות מחוץ לקבר בין כוחות הביטחון למתפרעים פלסטינים, השווער של יו"ר הסיעה, המשגיח המיתולוגי של קול תורה הרב נחצ'ה רוטנברג, חטף קצת גז מדמיע. ליבל'ה נזכר שפעם בעולם הישיבות היו אומרים 'זהירות! נחצ'ה מאחוריך'. היום כנראה צריכים להגיד - תזהר, הוא לפניך.

בשני, מחוץ לישיבת סיעת ש"ס נתפסו בעדשת המצלמה של לייבל'ה יועצו של ח"כ ינון אזולאי עו"ד גיל גולן, והשר חילי טרופר בשיחה ערה בנושא עידוד פרוייקט מתקני ספורט לציבור החרדי.

בחדרי העיתונאים ראה לייבל'ה שת"פ נדיר בין 'המודיע' ל'יתד נאמן' כשלייבל'ה רואה את הוותיק של המודיע צבי רוזן שחזר לכנסת לאחר שהסתיימה מגפת הקורונה לצד יוסי טיקוצנסקי שלייבל'ה כל שבוע מתענג על הפרשנות ומאמריו מאחורי החדשות ביתד נאמן. טיקו הצנוע מביא עבודה טובה כראוי וכיאה.

מה שמתברר מאחורי הקלעים כי לרוזן נתקע המחשב של הכנסת ומי שנחלץ לעזרתו היה טיקו שעזר לו לעבור על כל ההודעות לעיתונות שנשלחו מלשכות האגודאים.

בשעות הלחץ, רגע לפני שכנס לפגישה מכרעת עם גדעון סער, משה רבר נצפה מייעץ לצביקה האוזר יו"ר ועדת חוץ וביטחון, לייבל'ה יודע שרבר כמו תמיד יודע תמיד לתת את המילה הנכונה ובזמן הנכון.

ומי שעוד נפרד מהכנסת הוא מוטי בורנשטיין החרדי של גדעון סער הנמרץ, השבוע לייבל'ה ראה אותו עושה את צעדיו האחרונים ליד הלשכה בקומת החכי"ם. לייבל'ה מאחל המשך הצלחה עם גדעון בהמשך הדרך.

ליד ועדת החוקה תפס לייבל'ה על חם הסתודדות חשאית של צמד הגוראים, סגן עורך 'משפחה' הסופר ישראל גרובייס ויהודה רוסט של יעקב אשר.

ואת החסידים הצעירים ביותר בכנסת האחראים על מערך התחבורה במשרד השיכון ובלשכת אייכלר שימי גרוסמן מלשכת ליצמן, ונתי קוט מלשכת אייכלר ראה לייבל'ה עומדים בכנסת ומקבלים דיווחים שוטפים כל רגע.  

וכאן חוזרים שוב לבן גוריון, צמד המילים ששיגעו את המגזר, רגע לפני שהציבור עט על המדפים לחסל את רב המכר החדש נתב"ג בן גוריון, הגיע הסופר יצחק פלדמן לביתו של הסופר הוותיק חיים ולדר, מי שהיה רבו בתלמוד תורה 'אור מרדכי', והעניק לן הקדשה לספריו. 

ולדר שכיבד את פלדמן ומעריך מאוד את סגנונו הספרותי רכש כמה עותקים מיד כשיצא הספר לאור. עתה הגיע פלדמן להעניק לו את שרכש באופן אישי ולשוחח עמו על ספרות ויצירה.

לייבלה הצליח להניח יד על ההקדשה המרתקת שכתב פלדמן לולדר.

ובעוד פלדמן מקדיש, יש אנשים שהלכו לשתות. השבוע ב'מצודה' יקב הבוטיק היוקרתי הנמצא בלב היער בגבעת יערים אירחו את אליהו ארנד ושוקי דויטש חבר המועצה הצעיר של דגל התורה מקרית יערים והאיש החזק ברווחה ובנוער בעיריית ירושלים, לביקור הגיע גם האיש החזק בעיריית ירושלים ישראל איזיקס מצוות לשכת מ"מ רה"ע אליעזר ראוכברגר. מנכ"ל היקב כיבד את האורחים בטעימות של יינות רבים.

על הדרך לייבל'ה חושף כי בין שלל תפקידיו של אליהו ארנד הוא גם אחראי על מערכת כשרות המקוואות 'מרכז הטהרה' של המשגיח הגר"ד סגל הנמצאים ב800 מקוואות בארץ.

ואפרופו ספרים, ח"כ לשעבר מנחם לייזר מוזס שחיתן את נכדתו בשעה טובה נצפה השבוע מגיש את ספרו לאדמו"ר מסאדיגורה. לייבל'ה יודע לספר כי מנחם לייזר עובד בימים אלו על הכרך השני מהזיכרונות שאגר מרבו ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל. 

ומכאן לאלו שגם מקדישים זמן ללימוד התורה הקדושה: דודי זלץ סגן ומ"מ ראש עיריית ביתר נצפה מתחיל את מסכת פסחים בשיעור מצומצם כדי שבעוד שש שנים יסיים את הש"ס. לייבל'ה לכד תמונה.

ואפרופו אלו שלומדים זוכרים שבמדור הקודם סיפרנו לכם שחיים לוריא הדובר של אלעד עשה סיום מסכת, אז השבוע הוא נצפה במשרדו מכין את השיעור לסוגיית רבי חנניה סגן הכהנים, עם רל"ש ראש העיר חיים מאיר רוזנפלד, כעת רק נשאר שראש עיר הישיבות היושב מאחורי הקיר יצטרף לשיעור ויפתחו ישיבה בלשכה.

בתפילת מנחה במגדלי הארבעה בתל אביב ראה לייבל'ה את עורך הדין המפורסם דב פרנקל מדחיפת השוטרים במאה שערים עולה חזן עם הלבוש המסורתי כשגם בין החילונים פרנקל לא מתבייש.

ביום רביעי זכה לייבל'ה להשתתף בשמחת הברית בבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי לבן נאמן ביתו הרב שי גראוכר שליבו רחב כאולם לכל דבר שבקדושה. לאחר הברית ראה לייבל'ה את הרה"ג רבי חיים ברונר מראשי ארגון הקירוב הנודע כנסת ישראל זוכה לברכה והתייעצות קצרה ממרן שר התורה.

ואם בכנסת ישראל עסקינן, את מנכ"ל הארגון הרב יעקב דינר פגש לייבל'ה בבית מדרשו של הבנש"ק הרה"צ רבי ישראל אבוחצירא בנתניה, לייבל'ה חייב לציין שמאז פרסום הפרופיל המקיף ב'בחדרי' על הרב בחול המועד סוכות זרם הפונים בחצר בנתניה הולך וגובר.

ועדיין בדובאי, השבוע נחת המפיק איזייק גפן במדינה המפרצית עם הסידור מעור עבודת יד מבית 'יוקרה שבעור', הסידור הגיע לבית הכנסת של בית יעקב החדש בדובאי, שניתן כהוקרה לתורם של ארגון בלב אחד. קודם לכן הסידור היה במשרדו של השייח.

ולגבי דובאי אז גדול הצלמים החרדים שוקי לרר נצפה השבוע חורש את דובאי ומדלג מעל הזהב שהצטבר במקום, לרר עטה על עצמו את המלבוש המסורתי של האמירויות ויצא יחד עם הרעייה רחל לרר לטיול. אם שאלתם מי שמר על הילדים בשיכון ה' תתפלאו לשמוע שהממשיך נפתלי שמתזז בין הדלקה להדלקה מצא זמן להיות אבא לעוד ארבעה ילדים כ"י.

ואפרופו צלמים, הצלם יהודה פרקוביץ - החתן הטרי נצפה בערב שבת רוכש פרחים לרעייה. פרקוביץ עדין הנפש מלמד את כולם איך לשמח את האישה.

והצלם אלי קובין נצפה בתפילת שחרית בכותל המערבי כשהוא בין תפילין של יד לשל ראש הרים עיניו למצלמה.

את איש החסד חונה דיטש וחברו לספסל הלימודים מאירק'ה פריינד ראה לייבל'ה במפגש מעניין עת פגשו השניים את ראש הישיבה של זוועהיל הגאון רבי מיכל זילבר בה למדו השניים.

ורגע לפני שחשבו לעשות עוצר לילי ראה לייבל'ה את רולי דיקמן ב'הלו תימן' בני ברק מגיע לטעום משהו אחרי חתונה מפרכת.

ומשהו חדש קורה שבשר ומוזיקה נפגשים. לייבל'ה מצא את מקהלת 'מלכות' במעדניית הבשרים 'פיקדלי' בירושלים כשכוח צעיר נכנס לניהול המקהלה הלא הוא אברמי גולדשטיין, לייבל'ה מאחל המון הצלחה.

והמפיק האין סופי יוחי פלישמן נצפה מקבל את ברכת האדמו"ר מויז'ניץ על הצלחת הפקת ימי השמחה של החתונה הגדולה בארה"ב.

גם את הצלם יהושע פרוכטר פגש לייבל'ה בארה"ב בחתונה משפחת פריד הבעלזאית שם נצפה הצלם פרוכטר בריקוד סוער עם הרה"ח רבי ראובן חיים וינברגר מיקירי חסידי בעלזא בברוקלין.

את איש החסד ר' חיים יצחק כהן תפס לייבל'ה בבורו פארק בודק את מצב העיתונים בדוכן בשדרה ה- 13. ר' חיים יצחק שבעבר נשדד בביתו רצה לבדוק קצת על החדשות בישראל.  

את העיתונאי יעקב מלמד הכתב הבכיר של אתר jdn ראה לייבל'ה חורש את ניו יורק וגם נצפה מעדכן תוך כדי במסעדה סמוכה לשם נכנס לרכוש כי אי אפשר לשבת בימים אלו.

ומי שהגיע לארץ הוא שלומי טורנהיים מלך הסטטוסים של המגזר, הוא נצפה בחנות 'בקטנה' בירושלים עם מסיכה על הסנטר אחרי שלא נהוג בלונדון ללכת עם מסיכה בכלל. לייבל'ה מצדיע.

ועוד מי שהגיע לארץ הוא אמן הרגש והקומזיצים דובי מייזלס מארה"ב שבא לגיחה קצרה ונצפה בלשכת ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין.

לאחר מכן הגיע מייזלס לחתונה של משפחת שפריי שם נישא האח מוישי, כל האחים 'ברודערס' הביאו הופעה וגם מייזלס.

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מ'דגל התורה' לרגל שמחת אירוסי נכדתו בת לבנו ר' מיכאל (מיכי) גפני.

ברכת מזל טוב ליוסי דייטש סגן ראש עיריית ירושלים, לרגל שמחת נישואי בנו השבוע בשעה טובה ומוצלחת, חתונה שהועתקה מ'גלי צאנז' אל מול הכותל המערבי.

ברכת מזל טוב לשר השיכון יעקב ליצמן לרגל שמחת אירוסי נכדו, בן לחתנו הרב יצחק מאיר רושצקי.

ברכת מזל טוב לאליעזר ראוכברגר מ"מ ראה''ע ויו"ר סיעת דגל התורה בירושלים לרגל שמחת אירוסי בתו עם הבה"ח נתנאל נויבירט בחיר תלמידי ישיבת 'נתיבות חכמה' וולפסון. צוות הלשכה לא נשאר חייב וארגן בהפתעה 'לחיים' בקומה השישית של ספרא. בממזל"טים: ראש העיר, המנכ"ל, וחברי המועצה קלרמן, גורא, בלומנשטוק, ויצמן ועוד. על ההפקה: ישראל אייזיקס ויוסי פרוינד.

ברכת מזל טוב לר' אליעזר וינד משב"ק האדמו"ר מבעלזא לרגל שמחת נישואי נכדתו, בת לבנו פינחס וינד, וחתן מיכל הלברשטאם חבר מועצת עיריית ירושלים.

ברכת מזל טוב לכתב המדיני של עיתון 'משפחה' ישראל יוסקוביץ לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה. לשמחת הברית הגיעו צמרת העיתון ושתו לחיים תוך שמירה על כל הנחיות הבריאות.

ואפרופו משפחה, עורך החדשות אליעזר שולמן חיתן את בנו הגדול בכפר חב"ד ולשם הגיעו החברים תוך שמירה על ההנחיות בצורה רצינית ביותר.

ברכת מזל טוב לעיתונאי בנצי ליזרוביץ' ('קול חי') לרגל שמחת הולדת הנכד הראשון בשעה טובה.

ברכת מזל טוב ליהושע פקשר ממנהלי מוסדות קרית הילד ומעסקניה הוותיקים של אגודת ישראל לרגל שמחת נישואי בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למתתיהו חשין הקונסול החרדי, לרגל שמחת נישואי בנו שיערך בשבוע הבא בשעה טובה.

‏ברכת מזל טוב חמה לבעלי רשת הסלולר 'היימיש' איש העסקים ר' שלמה יהודה קלי לרגל הולדת הבת בשעה טובה. לייבל'ה נעדר מהקידוש עקב אי שהותו בבני ברק.

ברכת מזל טוב להויז בחור של המשפיע הגה"צ רבי מיילך בידרמן. החתן יהושע לייב דוידוביץ מבחירי ישיבת דושינסקיא.

ברכת מזל טוב להלל כהן מעסקני איחוד הצלה באוקראינה, לרגל שמחת נישואי בנו.

ולסיום, ברכת מזל טוב לבחור החשוב יוני עוז מעסקני העיר צפת, לרגל אירוסיו בשעטומ"צ.

לייבל'ה רכילות חרדית אבנר נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד