י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ראיון מיוחד

נס חנוכה פרטי: לאחר שמונה בנות נולד השמש

בראיון מיוחד ל'בחדרי נשים' מספרת הרבנית חגית שירה על נס חנוכה הפרטי שלה, כאשר לאחר שמונה בנות זכתה לבן • מתוך דבריה: "לאחר שמונה נרות נולד השמש הוא היה נס חנוכה אמיתי" • מתארת על בית מלא בנות, על המריבות, הוויכוחים וההשלמות, כיצד לא התייאשה מלהמשיך לבקש | וגם כיצד התמודדה עם המציאות המורכבת?

נס חנוכה פרטי: לאחר שמונה בנות נולד השמש
תינוק צילום: pexels

הרבנית חגית שירה היא אם לשמונה בנות ראשונות ושני בנים נוספים. בראיון ל'בחדרי נשים' היא מספרת ומתארת על הנס הפרטי שלה, לאחר שמונה בנות, נולד הבן המיוחל. זה קרה לפני 9 שנים בנר חמישי של חנוכה. 

כיצד את מתארת בית מלא בנות? בנות בבית אור בבית, ככה אומרים. נראה לי שמתכוונים לאור שדולק עד השעות המאוחרות של הלילה. העיסוקים, המליון חפצים, בנות זה אושר, זו שמחה, רק דבר אחד קשה לי בתור אמא, הן מדהימות ומהממות אבל כל הזמן רבות, אמנם חוזרות מיד לעניינים ולביחד בלי להתפייס אפילו, ובכל זאת. לא נראה לי שבנים היו רבים ככה, ואולי אני טועה?

מתי חשבת שיגיע הבן המיוחל? ציפיתי לו כל הזמן, ידעתי שהוא יבוא וזה רק עניין של זמן, כולנו ציפינו לנסיך ואפילו שהוא התעכב, הוא נולד בסוף וזכה במלא אימהות, גדולות וקטנות

האם הגעת למצב שהתייאשת מלחכות לבן? לא התייאשתי אף פעם, ידעתי שהוא יבוא ועשיתי כל מה שיכולתי, תפילות, סגולות, עצות של סבתות, הכל.

איך התמודדת עם המצב בו ילדת פעם אחר פעם בנות? המשפחה לא היתה מופתעת? כל בת שהגיעה הביאה איתה שמחה גדולה, כל השמונה מיוחדות אחת אחת, ורק להביט בפניה של תינוקת חדשה בריאה ושלימה זה אושר גדול שמכסה על הכל, לגבי המשפחה, מעולם לא נאמרה מילה על הנושא, ואני בטוחה שזה היה כך בגלל שאצלי זה היה שלם ובסדר, שידרתי מבפנים הודיה להשם ושמחה על מה שהשם נתן לי.

איך בעלך הגיב למצב שבו ילדת בת אחרי בת? שמח? התרגל למצב? בעלי שמח בכל אחת וראה בה אוצר גדול, עד היום הקשר שלו עם הבנות הוא טפו טפו... יש ביניהם אהבה גדולה וחיבור רגשי עמוק.

כיצד הגבת כאשר נודע לך שאת עתידה ללדת בן? כשנודע לי שאני עתידה ללדת בן הייתי מרוגשת עד כדי בלבול. זה היה ממש כמו הריון ראשון בשבילי.

מה הרגשת כאשר זה קרה, ונולד הבן המיוחל? הלידה הייתה התרגשות בפני עצמה, דמעות של התרגשות וקולולויים של אמא שלי שלא עזבה אותי, ליוו את הרגעים האלה. צלמת נשלחה במיוחד מצוות בית החולים, היא צילמה את התינוק, ועשו כתבה מרגשת שהכותרת שלה הייתה: נס חנוכה בבית החולים זיו בצפת, אחרי שמונה נרות נולד השמש הוא היה נס חנוכה אמיתי, הוא נולד בחנוכה... שמונה בנות הם שמונה נרות והוא השמש.

מה היתה התגובה של הסובבים אותך לגבי לידת הבן הראשון לאחר שמונה בנות? המון טלפונים, שמחה, ברכות, עציצים פרחים ומתנות, הרגשתי ממש את השמחה של כולם.

האם את מרגישה שינוי בין לגדל בנים לבין הבנות שגידלת? בוודאי, יש הבדל משמעותי בין בנים לבנות, לא סתם אומרים שבנים זה לאמא, יש לי אליהם קשר עמוק ומיוחד, הראשון כמעט לא ירד לי מהידיים בשלושת החודשים הראשונים. ועד היום אנחנו מחוברים.

האם את מרגישה בזה סוג של הקלה מבחינת המצב של בית מלא בנות. כאשר את רוב המטלות בבית אני משארת שהבנות עושות? זה ממש כמו בהזמנה, הבנות עוזרות בלי סוף, מטפלות ועוטפות, יש לי הרמון הכרת הטוב אליהן, מה שמיוחד הוא שגם הן קשורות לבנים באופן בלתי רגיל.

איזה טיפ תוכלי לתת לאימהות נוספות הנמצאות אף הן באותו המצב? הטיפ שלי הוא: תפילה, אמונה ולא לאבד תקווה. להדליק נרות בשמן זית בערב שבת, והעיקר, העיקר לא להתייאש, ולהמשיך לבקש.

לאחר כשנתיים מהולדת הבן הראשון שמעון, נולד הבן השני בנימין שהוסיף עוד אור לבית.

הרבנית חגית שירה מסיימת בדבריה ומתארת: היום שמעון בן תשע ובנימין בן שבע, ולפעמים כשאני מתבוננת בהם משחקים ומשתובבים יחד נוצצות לי העיניים מהתרגשות ואומרת לבעלי: היית מאמין ששני בנים ישחקו פה בבית? והוא עונה לי כמעט תמיד: זה בדיוק מה שרציתי לומר עכשיו...

שיהיה חנוכה שמח לכולנו, חג מאיר ושמח ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן.

בנות בנים חנוכה נס חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד