י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות העתירה

בית המשפט ביטל את האיסור לקיים תפילות בבתי כנסת

בית המשפט הבלגי ביטל את האיסור לקיים תפילות בתוך בתי הכנסת בעקבות עתירה שהוגשה גם על ידי בני דתות שונות • בפסיקה נאמר כי "קיימת מגבלה בלתי מידתית של חופש הפולחן מכיוון שהממשלה לא סיפקה פתרונות למימוש קולקטיבי של פולחן, ביטול החוק חל על כל בתי התפילה מכל הדתות"

בית המשפט ביטל את האיסור לקיים תפילות בבתי כנסת
מורן כהן

בעקבות עתירה של ארגונים יהודיים וארגונים מדתות אחרות, בית המשפט העליון בבלגיה ביטל את איסור הממשלה "להתכנס בבתי תפילה בכדי לרסן את התפשטות נגיף הקורונה" כך לפי התקשורת הבלגית.

מגיש העתירה הוא דוד בראון, עורך דין יהודי מאנטוורפן, שעתר נגד ההוראה שאסרה קיום תפילות בבתי כנסת, בית המשפט קבע כי "קיימת מגבלה בלתי מידתית של חופש הפולחן מכיוון שהממשלה לא סיפקה פתרונות למימוש קולקטיבי של פולחן, ביטול החוק חל על כל בתי התפילה מכל הדתות". כך לפי פסיקת בית המשפט.

פורום הארגונים היהודיים באזור בירך על פסק הדין. "העובדה שנפתחו חנויות, מוזיאונים ובריכות שחייה שאינן חיוניות, ואילו בתי תפילה נדרשים להישאר סגורים לא הייתה מקובלת", נמסר מהפורום.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' כמה ארגונים יהודיים אנשים פרטיים וארגונים נוצריים באנטוורפן, הגישו תביעה בבית משפט העליון לאשר "טקסי חתונה, חופש פולחן, מקומות תפילה, לימוד בבתי המדרש" בכפוף לתקנות הבטיחות. בנוסף, הם גם רצו שבית הכנסת יישאר פתוח כל היום "גם אם בבניין נמצאים יותר מארבעה אנשים בו זמנית" דבר שנאסר בחודש האחרון, והביא לגל של קנסות וסגירת אירועים.

"האיסור על שירותי פולחן במסגרת הקורונה מרחיק לכת מדי ואינו פרופורציונלי", כך קבע בית המשפט "יש להגיש תשובה עד יום ראשון". שר המשפטים וינסנט ואן קוויקנבורן, אמר אתמול כי הוא "יתייעץ עם קהילות האמונה ועדת השונות בארצנו".

ואכן בית המשפט ביטל את האיסור לתפילה בבתי הכנסת. בנוסף תקופת הקורונה הביאה על הציבור החרדי בבלגיה גזירה שאינו יכול לעמוד בה. האיסור על עריכת חתונות מעיב על משפחות רבות בציבור החרדי מרובה הילדים. והחתונות נערכות במחתרת תחת חשש כבד מקנסות המשטרה עקב הלשנות מתוך הקהילה.

בבלגיה, מדינה המונה 11 מיליון נפש, יש שיעור תמותה גבוה ביותר בעולם למיליון תושבים בנגיף הקורונה, עם יותר מ-17,500 הרוגים.

קורונה בלגיה בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד