י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר שנה של עינויים

העיתונאי האיראני נתלה בכיכר מרכזית בטהרן

עיתונאי מוכר שהפעיל את קבוצת החדשות Amadnews, שזכתה ליותר ממיליון עוקבים, נתלה הבוקר באיראן • הוא הורשע על ידי בית המשפט האיראני ב"הגברת האלימות ברחובות"

העיתונאי האיראני נתלה בכיכר מרכזית בטהרן
מחאה באיראן צילום: צילום מסך

לאחר שנה שבה עבר חקירות הכוללות עינויים מחרידים, העיתונאי מתנגד השלטון רוחולה זאם נתלה הבוקר (שבת) בכיכר מרכזית בטהרן בירת איראן - כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית באיראן. גורמים במערב יצאו נגד העונש האכזרי.

רוחולה זאם הינו עיתונאי רשת איראני שהפעיל את קבוצת החדשות Amadnews, שזכתה ליותר ממיליון עוקבים. הוא הורשע על ידי בית המשפט האיראני ב"הגברת האלימות ברחובות" במהלך ההפגנות נגד הממשל בשנת 2017.

לאחר ההפגנות האלימות באותה השנה - הפגנות מחאה נגד המשטר בשל המצוקה הכלכלית שבהן נהרגו לפחות 21 מפגינים, מאות נפצעו ואלפים נאסרו, ברח זאם מאיראן וקיבל מקלט מדיני בצרפת.

האיראנים האשימו אותו בהגברת האלימות ובאוקטובר בשנה שעברה הוא נלכד בצרפת במה שכונה על ידי משמרות המהפכה האיראנים "מבצע מורכב תוך שימוש בהונאת מודיעין".

במהלך השנה האחרונה הוא עבר חקירות שכללו עינויים מחרידים, ושלשום אישר בית המשפט האיראני את תלייתו. הבוקר כאמור, הוא נתלה בכיכר מרכזית בבירת איראן.

 

 

איראן צרפת זכויות אדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד