י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא מאמין שתפרו לנתניהו תיקים"

גדעון סער: מי שרוצה את נתניהו ראש ממשלה, שלא יצביע בשבילי

גדעון סער פתח את השבוע בסערה, ומסר ראיונות לשלושת ערוצי הטלוויזיה המובילים. המסרים בכולם היו זהים. "באם נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה אשב באופוזיציה" הצהיר סער • הוא עוקץ "לא מאמין שתפרו לנתניהו תיקים" • הליכוד בתגובה: "יצא המרצע מן השק; חבר לשמאל". צפו

גדעון סער: מי שרוצה את נתניהו ראש ממשלה, שלא יצביע בשבילי
בנימין נתניהו/גדעון סער צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ/יונתן זינדל פלאש 90

עוד לפני הכרזת שמה של המפלגה אותה הקים גדעון סער, הוא חורך את אולפני החדשות, והערב (מוצאי שבת) מסר 'הפורש' ראיונות בשלושת ערוצי החדשות הובילים בישראל, חדשות 13, ערוץ 12 וב'כאן 11' של תאגיד השידור הציבורי.

בשלושת הראיונות חזר סער על אותם המסרים, העיקרי שבהם היה "מי שרוצה שבנימין נתניהו ימשיך להיות ראש ממשלת ישראל, שלא יצביע בשבילי, כי אני בשום מצב לא אתמוך בזה, מי שרוצה בחילופי השלטון במדינת ישראל, את קולו אני רוצה, פושט וברור" אמר סער בחדשות 13.

בכך מנסה סער לרכז סביבו את כל תומכי תנועת 'רק לא ביבי', אותם אנשי 'מרכז-ימין' הסולדים מנתניהו והצביעו ל'כחול לבן' בבחירות הקודמות. סער מקווה כי יעברו 'לחנות' במפלגתו החדשה. 

סער הוסיף לעקוץ בנושא הרגיש במיוחד, לליכודניקים בכלל, ולנתניהו בפרט, "אני לא מאמין שתפרו לנתניהו תיקים" אמר סער ונתן גיבוי ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט בחקירותיו בתיקי נתניהו. סער הוסיף "מי שחושב ככה זה קשקוש בעיניי והשמצה חמורה. בית המשפט הוא שיקבע", עם זאת סייג ואמר "דרושות רפורמות משמעותיות ועמוקות במערכת המשפט. לצערי, במשך 15 שנה נתניהו לא עשה שום דבר בנושאים האלה".

בתאגיד השידור הציבורי 'כאן 11', אמר סער לגבי תכניותיו הפוליטיות בעתיד "לא שוחחתי לא עם ליברמן ולא עם בנט, כל אחד ילך לבחירות בראשות המפלגה שלו, ואני לא פוסל אף מפלגה ציונית כשותפה".

ב'חדשות 13' פרט יותר על החיבורים הפוליטיים העתידיים "עדיין אין סיכום ביני לבין שאשא ביטון. אני מקווה שאיזנקוט יצטרף למערכת הפוליטית, אנחנו נמצאים בקשר ואני מקווה שירוץ לצדי. הוא הודיע שהוא לא יחליט לפני שהכנסת תפוזר סופית". עוד הצהיר סער "אני לא אשב תחת לפיד כראש ממשלה. הוא לא יכול לאחד את העם ואין סיכוי שאצטרף לממשלה שהדרך שלה שונה באופן חזיתי מהדרך שלי".

בשונה מלפיד, כאמור, עם בנט כן מצפה סער לפעול בשיתוף פעולה, וזאת למרות ששניהם מתמודדים בגדול על אותם הקולות 'מאוכזבי נתניהו' "אני רואה בנפתלי בנט פטריוט ישראלי, אבל אני בעל הסיכוי הטוב ביותר לחבר את כל עם ישראל ואת כל התנועות הפוליטיות לממשלה. אני רואה בבנט שותף. אני לא פוסל אף מפלגה, אני בוודאי לא פוסל את המפלגות החרדיות" אמר סער ב'חדשות 12'.

סער הוסיף לתקוף "הצבעתי בעד הממשלה למרות שלא אהבתי את גודלה ולמרות שלא היית חלק ממנה. אני רואה את ההתקפה על הממלכתיות שלא נעצרת. אני שומע את חברי שמופיעים בתקשורת ועל במת הכנסת ואת התוכן והטון, ואני שואל את עצמי: מה לי ולזה?".

עוד תקף סער "שרי הליכוד, ואני מדבר עם רובם, לא אומרים משהו שונה ממה שאני אומר. הם אומרים את אותו דבר. הבעיה שלי עם נבחרי ציבור זה פער בין מה שאתה אומר בחדרים הסגורים לבין מה שהם אומרים בציבור. כל מה שאמרתי על נתניהו, הם גם אומרים".

בתגובה לראיונות של סער הערב הגיבו הערב במפלגה שהייתה ביתו עד לשבוע שעבר, מפלגת הליכוד, "יצא המרצע מן השק, גדעון סער הודיע הערב שיחבור לממשלת שמאל רק בשביל להפיל את ממשלת הליכוד בראשות נתניהו".

תגובת הליכוד התקבלה ב'כאן 11' במהלך הריאיון של סער אצל המגישה מיכל רבינוביץ, סער הגיב מיד לתגובתם ואמר "מגוחך למצב כל מי שאינו ביביסט כשמאלן".

חבר הכנסת שלמה קרעי הגיב לדבריו של סער הערב ב'חדשות 13' ואמר "גדעון סער מדקלם את המסרים של מנדלבליט בכל הנוגע למערכת החוק והמשפט וכנופיית שלטון החוק ואת המסרים של כחול לבן בנוגע לכל השאר. איזו הדרדרות מהירה. שימשיך כך ושלטון נתניהו והליכוד מובטח בעז"ה." לסיום אמר קרעי "מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך - באנו חושך לגרש".

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה אף היא לדבריו של סער ואמרה "הרבה אמרו שלא יישבו עם נתניהו, עמיר פרץ בלי שפם ויושב בממשלה".

חברו למפלגה עד לשבוע האחרון השר צחי הנגבי אמר על המהלך של סער ב'כאן 11' על "גדעון ילד גדול, הוא לא צריך את העצות שלי. יש תשעה אנשים שיצאו מהליכוד כדי להקים מפלגות רק בעשור הזה, כולם נעלמו. כל מפלגותיהם התפוגגו. אם אני הייתי גדעון לא הייתי הולך על ההימור הזה".

גדעון סער חדשות 13 ערוץ 12 כאן 11

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד