י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הפרקליט מגנה

תביעה נגד מועצת הכפר בגין אפליה דתית

משרד המשפטים האמריקני הגיש תביעה נגד מועצת הכפר ארמונט, ניו ג'רזי, בגין אפליה דתית | פרקליט המדינה: "לא נרשה אפליה דתית. נמשיך לעמוד על המשמר כדי להבטיח שזכות התפילה וקיום מצוות הדת באופן חופשי וללא התערבות שאינה צודקת תישמר עבור כולם"

חרדים בארה"ב. אילוסטרציה
חרדים בארה"ב. אילוסטרציה צילום: די וואך

משרד המשפטים של ארה"ב, הגיש בימים אלה תביעה נגד כפר ארמונט, ניו ג'רזי, שנועדה "לתקן את מאמציה המחודשים של מועצת הכפר להפלות לרעה את הקהילה היהודית החרדית המתגוררת בשטח הכפר".

אגודת ישראל באמריקה פועלת כבר מספר שנים נגד ניצול "חוקי החלוקה לאזורים" כדי להפלות לרעה יהודים חרדים, ומשרדיה בוושינגטון, בראשות הרב אבא כהן, מילאו תפקיד ראשי בניסוח וקידום קבלת החוק המסדיר שימוש בקרקעות לצרכי דת, והגנה על מאושפזים במוסדות המדינה.

פרקליט המדינה בפועל, אודרי שטראוס, התייחס לתביעה שהוגשה ואמר: "כפי שמצא חבר מושבעים לפני למעלה מעשרים שנה, כפר ארמונט הוקם מתוך רוח של איבה כלפי מיעוט דתי. לצערנו, במקום לעבוד להתגבר על המורשת המבישה הזו, ארמונט התעלם באופן בוטה מתנאי פסיקה של בית-המשפט ואימץ נהלי שימוש בקרקעות שנועדו שוב לרמוס באופן לא-חוקי את זכויותיה של קהילה דתית השייכת למיעוט. לא נרשה אפליה דתית. נמשיך לעמוד על המשמר כדי להבטיח כי זכות התפילה וקיום מצוות הדת באופן חופשי וללא התערבות שאינה צודקת תישמר עבור כולם".

במקרה של ארמונט, היתה זו החלטתו של התובע הכללי של ארה"ב, ויליאם בר, להגיש תביעה אזרחית נגד ארמונט, על יצירת "חוקי חלוקה לאזורים" בכוונה לבלום את צמיחתה של הקהילה היהודית החרדית בכפר, וזאת בתקופת כהונתו הראשונה בתפקידו כתובע הכללי בממשלו של הנשיא ג'ורג' בוש, לפני 30 שנה. בשנת תשע"ט (2019 למניינם), אגודת ישראל באמריקה העלתה שוב את הסוגיה בפני בר, וזאת במסגרת "המשלחת למנהיגות ארצית" לוושינגטון. באותה הזדמנות, התובע הכללי בר התחייב בפני הקבוצה כי מחלקת המשפטים שלו תעשה כל שביכולתה להבטיח כי אזרחים אמריקאים לא "יושארו מחוץ לתחום" באף מקום בשל השתייכותם הדתית.

בעקבות הגשת התביעה נגד ארמונט, אגודת ישראל באמריקה הביעה הכרת תודה על-כך שמשרד המשפטים מוכן לנקוט בכל הצעדים הדרושים למאבק באפליה דתית ולהבטחת חופש הדת.

אפליית חרדים ויליאם בר אגודת ישראל אמריקה כפר ארמונט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד