י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"בושה אדירה"

בגלל המשבר הכלכלי: נשקלת מכירת בית הכנסת

נאמני בית הכנסת 'כנסת יחזקאל' בגולדרס גרין אומרים כי ההשפעה מנגיף הקורונה הותירה את בית הכנסת ב"מצב רעוע מאוד". נאמני בית הכנסת של הרב אהרון בסוס בוחנים את האפשרות למכור את הבניין החדש שנפתח רק השנה בגלל מצב כספי הקהילה

בגלל המשבר הכלכלי: נשקלת מכירת בית הכנסת
חרדים בלונדון. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בית כנסת בלונדון שוקל למכור את הבניין החדש בגלל בעיות כלכליות שהביא איתו נגיף הקורונה.

במכתב לחברי בית הכנסת כתבו נאמני בית הכנסת 'כנסת יחזקאל' בגולדרס גרין כי ההשפעה של נגיף הקורונה הביאה לחוסר תרומות וזה נהיה "מצב רעוע מאוד". כך דווח האתר Jewish Chronicle

במכתבם בסוף השבוע כתבו הנאמנים כי הם מקווים להקים למצוא החלטה מקובלת על כולם לפני סיום חג החנוכה. במכתב נאמר כי הבניין החדש היווה "מאמץ פנומנלי" מצד הרב, ועדת חברי הבנייה, ונאמני ותורמי הקהילה. לדבריהם, המשימה הייתה "רחוקה מלהיות שלמה".

"יש לנו הלוואות בנקאיות משמעותיות בהיקף של 3,050,000 ליש"ט עם החזר ריבית שמתקרב לכ-200,000 ליש"ט, בנוסף, חובות על הבניין בסך 200,000 ליש"ט, אשר יש לשלם לקבלן עד יולי 2021 וכן עלויות שוטפות של המקום בסכום של כ-250,000 ליש"ט, משכורות, ביטוחים, ניקיון, והוצאות שוטפות נוספות".

הם קיוו שתקופת תחילת התפילות בבית הכנסת תהיה זמן מתאים לגיוס כספים כאשר אנשים יראו את בית הכנסת "החדש והנפלא" שופע "תכניות של חינוך תורני". אבל "ברור שזה לא קרה", אמרו. "ההשפעה של קורונה גם מחקה לחלוטין את ההכנסות הצפויות מאולם האירועים".

אם המצב הנוכחי יישאר "בקרוב מאוד נהיה חדלי פירעון", הם הזהירו. "ברור כי יכולת לגייס את הכסף החסר תהיה המצב האידיאלי, אך אנו לא מרגישים שזה מתקבל על הדעת כרגע. אלא אם כן ישנם אחרים המעוניינים לבצע את מאמצי הגיוס או למצוא תורמים גדולים פוטנציאליים, עלינו לנקוט בפעולה מיידית".

על פי הדיווח יש במקום חילוקי דעות בין מספר גורמים בבית הכנסת, ויש שני פתרונות פוטנציאליים. "הראשון יהיה להשיג פשרה כלשהי בין כל הגורמים המעורבים, שתגדיל את יכולתנו לגייס את הכספים לטווח הקצר כדי למנוע את המשבר המיידי ועם הזמן בעזרת השם נשקם את חילוקי הדעות בקהילה שלנו ונאפשר לדברים לחזור לאיך שהם היו". נכתב לחברי הקהילה.

עוד נאמר: "למרבה הצער, אפילו בעזרת מגשרים ורבנים מקומיים לא הצלחנו לנהל עד כה שום סוג של דיונים בונים".

"האפשרות הנוספת שאנו בוחנים היא מכירת הבניין ושימוש בתמורה לתשלום החובות והעברת הקהילה למקום קטן יותר, בדומה לאופן שהיה בעבר, ברור שזו תהיה בושה אדירה לאור כל אינספור השעות שעברו לפיתוח המקום הנוכחי. אך למרבה הצער איננו רואים כרגע אפשרות אחרת אם איננו מסוגלים להגיע לפשרה כלשהי".

מכירת בית כנסת חרדים לונדון משבר כלכלי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד