י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שותפים לחיים

כך תעשו את זה: שבעה כללים לשמירה על זוגיות טובה

בשנים הראשונות לחיי הנישואין, הקשר בין בני הזוג לעיתים טוב יותר מהמשך החיים, כיצד נצליח לשמר את חיי הנישואין ומהם שבעה הכללים שכדאי להקפיד עליהם במהלך החיים • כך תשמרו על המשך זוגיות טובה

כך תעשו את זה: שבעה כללים לשמירה על זוגיות טובה
כוסות לב צילום: pixabay

כיצד נשמר זוגיות הטובה?

זוגות צעירים שזה עתה באו בברית הנישואין, שואלים את עצמם  כיצד ניתן לשמר את הקשר הטוב, הקיים בראשית הדרך, לאורך ימים ושנים. זאת מתוך הבנה טבעית וידועה כי ככל שעוברים הימים לעיתים הקשר נשחק?

תשובה:

ע"פ מחקרים שנעשו, בדקו ומצאו שמה שאפיין את הזוגות להיות מאושרים, היא עבודה משותפת ויום יומית המאתגרת, שאת חלקם נציין כאן:

א. ישיבה נינוחה בסוף היום, המוקדשת לשיתוף בחוויות היום שעבר לכל אחד מבני הזוג, יוצרת אכפתיות וקירבה עמוקה. דהיינו, כל אחד מבני הזוג מספר איך היה היום ומה אירע בו, תוך התייחסות לחוויות הטובות והפחות טובות שהוא צבר. עצם השיתוף אפילו בעניינים השוטפים של היום יום, יוצר מעורבות ובסיס משותף לשני בני הזוג.

ב. מעט להישאר בקשר גם באמצע היום, כדי להראות אחד לשני שגם במהלך העיסוקים האחרים שלנו אנו חושבים אחד על השני. משפטים קצרים כמו: "איך היה המבחן"? או "איך את מרגישה"? או "תודה על הכריך המושקע שהכנת"! יכולים לעשות לבן הזוג את היום.

ג. כדי להרגיש יציבות בזוגיות, יש להקפיד על עדכון הדדי של זמני חזרה הביתה, בעיסוקים הדורשים היעדרות מהבית, בשעות שמחוץ לשעות העבודה או הלימוד, כגון: מפגשים עם חברים, קורסים, הרצאות וכדו'. עצם העדכון זה מכבד את בן הזוג, ומשדר על אכפתיות ושותפות, ושאין אני חי לבד, כי לתכנון שלנו יש השפעה על סדר היום של בן/בת הזוג שלנו.

ד. שמירה על גבולות! זה אומר דברים השייכים רק לבני הזוג אין לשתף אחרים. לא כל דבר שהבעל אמר, חשב, או הרגיש, האשה צריכה לספר לאמא שלה, או  לשכנה, או לחברה. וכן להיפך, לא כל פעולה שעושה האישה, היא צריכה להיות מתועדת ומסופרת לחברים או למשפחה של הבעל. שמירה על גבולות שומרת על סודיות בין בני הזוג ויוצרת תחושה של אמון.

ה. יש להודות באופן משמעותי על כל פעולה חיובית של בן הזוג, ולא לראותה כמובנת מאליה. גם במחמאות, יש להכביר במילים ולתאר מדוע היא מגיעה לבן זוג ביושר גמור. לדוגמא: "זה היה מאוד יפה איך שהרגעת את יוסי, הוא בכה ובכה ואני ניסיתי להרגיע אותו במשך חצי שעה ולא הצלחתי, ואז הגעת אתה ובגישה המיוחדת שלך הצלחת להרגיע אותו תוך דקות ספורות".

ו. יש להימנע מביקורת ולהמירה לשפה של צרכים, רצונות ורגשות. כל ביקורת שנאמרת אפילו כ"ביקורת בונה", עלולה להתפרש אצל השני כפגיעה. ולכן עלינו להבהיר לבן הזוג את הצורך שלנו, ובעצם ללמוד לדבר בשפת "אני": "אני מרגיש", "אני צריך", "אני רוצה". ולא בשפת 'אתה': "אתה לא עושה כך וכך". ומאחר ואמירה בשפה הזו מביעה צורך, וגם בני הזוג רוצים בדרך כלל להיטיב זה עם זו, הרי שהם ימלאו בחפץ לב אחר צרכי השני.

ז. גם כאשר אין הסכמה, יש לקבל את בן הזוג כמות שהוא, ולתת לו את ההרגשה שמעריכים אותו ואוהבים אותו. יש לתת לגיטימציה לכך, שבן הזוג חושב אחרת ממני, ואע"פ כן יש לי את החובה לכבד את דעתו, רצונותיו ותחושותיו, ולהתחשב בהם אף אם הם נראים כפעוטי ערך או חסרי משמעות.

מאת: הרב דניאל פנחסוב, מרצה ויועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט

זוגיות חיי זוגיות נישואין ייעוץ נישואין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד