י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
א-סיסי חושש מביידן

לאחר עשור: נתניהו צפוי לבקר במצריים בגלוי

במסגרת 'הסכם אברהם' נחתמים עוד ועוד הסכמי נורמליזציה עם מדינות ערביות שעד כה היו עוינות לישראל, על פי הדיווחים צפוי נתניהו לצאת בקרוב לביקור גלוי במצריים השכנה מדרום על מנת לפתח את הקשר בין המדינות

לאחר עשור: נתניהו צפוי לבקר במצריים בגלוי
נתניהו וא-סיסי בעבר צילום: אבי אוחיון, פלאש 90

לאחר חתימת הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחריין סודאן מרוקו וכאשר רק אמש החליפו שגרירי ישראל ובהוטאן אגרות ביניהם, ובצל הדיווחים על ביקור של ראש הממשלה וראש המוסד וסעודיה, בימים אלו מתקבלים דיווחים על חימום היחסים בדגש על אלו הכלכליים, גם עם השכנה מדרום, מצרים בהנהגתו של הנשיא א סיסי.

גורמים מדיניים חשפו הבוקר כי נשיא מצריים א סיסי שלח לראש הממשלה בנימין נתניהו הזמנה מיוחדת לביקור גלוי במצריים, נתניהו על פי הדיווחים צפוי להיענות לבקשה ולצאת לביקור גלוי ורשמי במצריים כבר בימים הקרובים.

הביקור יכלול כאמור פגישה בין ראשי המדינות נתניהו וא סיסי, כמו גם מפגש בין משלחות כלכליות משתי המדינות ידונו בקידום ובחיזוק תהליכים כלכליים בין המדינות, כאשר הזרז לקיום הביקור הוא החשש מממשלו של ביידן הצפוי להיות עויין למצריים, ובפרט לאור הדיבורים על חזרה למשא ומתן מול איראן המאיימת על היציבות באזור.

בשונה משאר המדינות איתן חתמה ישראל על הסכמי נורמליזציה, עם מצרים יש למדינת ישראל יחסים כבר שנים ארוכות. נתניהו עצמו כבר נפגש לא אחת עם מנהיגי מצרים, בשנת 2010 נפגש נתניהו עם הנשיא דאז חוסני מובארק, בשנת 2016 הייתה אמורה להתקיים פגישה שבוטלה בסופו של דבר, בשנת 2017 נפגשו השנים לפגישה קצרה בארצות הברית. ועל פי דיווחים בשנת 2018 נפגשו נתניהו וא סיסי בחשאי במצרים.

עם זאת העם המצרי נראה עדיין אינו בשל לחזק את מערכת היחסים עם ישראל, רק לאחרונה פורסם תיעוד של כוכב מצרי בשם מוחמד רמדאן מחובק יחד עם הזמר הישראלי עומר אדם. השניים צולמו יחד באיחוד האמירויות שם שהה אדם בתקופה האחרונה, ותמונתם של השניים עוררה גל גינויים במצריים.

א סיסי בנימין נתניהו מצריים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד