י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גרמניה נכנסת לסגר כללי

חנויות ובתי ספר יסגרו; בתי הכנסת ישארו פתוחים עם הגבלות

קנצלרית גרמניה הודיעה על סגירת חנויות, בתי ספר ומעונות יום לקראת חג המולד בכדי לבלום את הזינוק במקרי נגיף הקורונה • ההוראות החדשות ייכנסו לתוקף החל מיום רביעי

חנויות ובתי ספר יסגרו; בתי הכנסת ישארו פתוחים עם הגבלות
המשטרה בגרמניה צילום: Unsplash

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הורתה ביום ראשון על סגירת מרבית החנויות מיום רביעי, יחד עם בתי ספר ומעונות יום. המגבלות החדשות יהיו בתוקף עד 10 בינואר, בכדי לסייע בהתמודדות עם הגל השני של מגיפת הקורונה המאיים להכריע את מערכת הבריאות במדינה.

במסיבת עיתונאים אמרה מרקל שלא תתמודד יותר על תפקיד הקנצלרית, לאחר 15 שנה בתפקיד: כי "המדינה צריכה לפעול בדחיפות לבלום את העליה במקרי נגיף הקורונה".

משמעות ההחלטה שיבוש משמעותי אצל קמעונאים, בעלי עסקים, מערכת החינוך, ואפשרות לחגוג את חופשת חג המולד. כל החנויות שאינם חיוניים ייסגרו עד ה-10 בינואר, כולל מספרות שנותרו פתוחות תחת הסגר האחרון שלא היה קפדני.

בתי ספר ימשיכו את השיעורים ברשת וכן תוארך חופשת חג המולד עד 10 בינואר. גם מעונות יום ייסגרו, אך ההורים יוכלו לקחת חופשות בתשלום על מנת לשמור על ילדיהם.

המדינה תעודד את המעסיקים לאפשר לעובדים לעבוד מהבית. אנשים לא יורשו לשתות אלכוהול בפומבי. אירועים דתיים בכנסיות, בבתי כנסת ובמסגדים יתאפשרו, בתנאי שעומדים בכללים שהממשלה קבעה.

במהלך תקופה זו, יהיה אפשר להיות יחד ארבעה מבוגרים ממשקי בית אחרים אך רק מהמשפחה הקרובה.

היום דיווח מכון 'רוברט קוך' בגרמניה המתמחה במחלות זיהומיות, על 20,200 מקרים חדשים, ועל 321 מתים, המספר נמוך מהשיא של 29.875 תיקים ביום שישי האחרון.

קורונה גרמניה סגר אנגלה מרקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד