י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המשטרה חיפשה

בדרך לתל אביב: ציור בשווי מיליון ש"ח נזרק לפח המיחזור

ציור של צייר צרפתי, איבס טאנגוי, כמעט נזרק לזבל לאחר שאיש עסקים הניח אותו על דלפק בשדה התעופה דיסלדורף בגרמניה • "זה בהחלט היה אחד הסיפורים המאושרים ביותר שלנו השנה" אמר דובר המשטרה

בדרך לתל אביב: ציור בשווי מיליון ש"ח נזרק לפח המיחזור
הציור היקר שנזרק צילום: משטרת דיסלדורף

משטרת גרמניה הצליחה לחלץ ציור יקר ערך לאחר שמצאה את היצירה בפח מיחזור. איש עסקים השאיר את הציור בטעות בדלפק הצ'ק-אין בשדה התעופה בדיסלדורף בסוף חודש נובמבר, כך הודיעה המשטרה בגרמניה בסוף השבוע.

הציור של הצייר הצרפתי איבס טאנגוי, ששוויו מוערך ב-280,000 יורו (כמיליון ש"ח), נארז בקופסת קרטון שטוחה. הנוסע האלמוני עלה על מטוס בדרכו לתל אביב ולפתע הבין ששכח את הציור. עם נחיתתו בישראל, הוא ניסה ליצור קשר עם המשטרה בעיר דיסלדורף במערב גרמניה, למרות חיפוש רציני של המשטרה עם אנשי שדה התעופה, הציור לא נמצא בשום מקום.

האיש לא ויתר, ואחיינו נסע מבלגיה כדי לדווח על הציור האבוד במתחם המשטרה שנמצא ליד שדה התעופה.

מפקד המשטרה מיכאל דיץ עם הציור

המקרה הגיע למפקד המשטרה מיכאל דיץ, שפנה לחברת הניקיון בשדה התעופה. יחד עם מנהל של שדה התעופה הם חיפשו ביסודיות בתוך מיכלי מיחזור של נייר. והציור נמצא "הציור היקר היה ממש בתחתית", מסרה המשטרה בהצהרה. הבעלים של הציור אסף את הציור ביום רביעי האחרון.

"זה בהחלט היה אחד הסיפורים המאושרים ביותר שלנו השנה", אמר דובר המשטרה אנדרה הרטוויג לסוכנות הידיעות AP. "זו הייתה עבודת בילוש אמיתית".

הצייר איבס טאנגוי, חי בין השנים 1900 עד 1955, והיה ידוע בציוריו הסוריאליסטיים (מעל המציאות).

ציור בלגיה גרמניה תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד