ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
גנץ יסכים למתווה הפשרה?

הליכוד דוחה את ההצבעה על פיזור הכנסת; התאריך טרם סוכם סופית

כדי להקשות על כחול לבן את הליך פיזור הכנסת, יו"ר הכנסת מהליכוד, יריב לוין, דחה ביממה את ההצבעה על החוק לפיזור הכנסת במטרה להקשות על כחול לבן להשיג רוב | בכחול לבן דורשים לקצץ במימון הבחירות וכן לשלב בחקיקה מניעת הפצת ידיעות כזב במהלך הקמפיין

הליכוד דוחה את ההצבעה על פיזור הכנסת; התאריך טרם סוכם סופית
נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בכחול לבן תכננו להעלאות את החוק לפיזור הכנסת בקריאה ראשונה כבר מחר (שני), כדי להתקדם עם הליך החקיקה ובו תיקונים בחוקי הבחירות כבר בשבוע הבא, אלא שבליכוד יזמו דחייה קלה.

יושב ראש הכנסת מהליכוד חבר הכנסת יריב לוין דחה ביממה את ההצבעה על החוק לפיזור הכנסת מיום שני לשלישי, זאת במטרה להקשות על כחול לבן להשיג רוב.

בחוק שיעלה להצבעה בנתיים בקריאה ראשונה נקבע תאריך זמני לבחירות, 16/3 ג' ניסן, כפי שביקשו בסיעות החרדיות, אך בליכוד ינסו לדחוק את הבחירות לאחרי חג הפסח.

זאת ועוד, בכחול לבן דורשים לקצץ את מימון הבחירות וכן לשלב בחקיקה חוק שימנע הפצת ידיעות כזב במהלך קמפיין הבחירות, שככל הנראה בליכוד ידרשו תחילה לשנות את התקציב ולמנוע את שני תיקוני החקיקה.

בתוך כך, בסוף השבוע דווח על מגעים להגיע לפשרה ולמנוע בחירות. השר יזהר שי יזם מתווה פשרה של הרחבת הקדנציה ל4 שנים, העברת תקציב דו שנתי מיידית ודחיית הרוטציה בשנה.

בני גנץ עצמו הכחיש את הפרסומים וכתב לחברי הכנסת בהודעת ווטסאפ: "חשוב לי להבהיר - אין ולא מתנהלים כל מגעים עם הליכוד. אני המוסמך היחידי לאשר ערוץ מגעים ואין לי כל כוונה לוותר על עקרונותינו. אני לא מאשר לקדם שום יוזמה בנושא. אם פונים אליכם - אנא פני אלי".

בני גנץ בנימין נתניהו מפלגת כחול לבן פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד