י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שעות לדד-ליין

בריטניה לאיחוד האירופי: ספינות המלחמה שלנו מוכנות

ה'ברקזיט' כבר הפיל 2 ראשי ממשלות בבריטניה, השלישי חותר אל עבר אשרור סופי והשלמת כלל הליכי יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי בכל מחיר. עכשיו על המוקד: הסכם הסחר בין המדינות, ובבריטניה נערכים גם למקרה שלא תושג הסכמה

בריטניה לאיחוד האירופי: ספינות המלחמה שלנו מוכנות
בוריס ג'ונסון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סאגת ה'ברקזיט' הבריטי - יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, נמשכת זה זמן ממושך ולא נראה כי סופה קרב. שעות ספורות לפני סיומו של ה'דד ליין' בו אמורות בריטניה ומדינות האיחוד האירופי לחתום על המתווה הכלכלי, ונראה כי הצדדים רחוקים מאד מהסכמות, דבר שיותיר את הצדדים ללא הסכם סחר מעוגן.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עצמו טען כי בסופו של דבר הסכם הסחר יהיה כמו זה של אוסטרליה, ולפי התעריפים של ארגון הסחר העולמי ורחוק מאד מהסכם הסחר החופשי אותו ניסו הצדדים להשיג. 

בתוך כך בריטניה נערכת להשלמת היציאה הסופית מהאיחוד האירופי בדוגמת הסכם סחר כלשהו, בינתיים כבר הבהירה בריטניה כי ספינות המלחמה שלה מוכנות להגן על גבולותיה מפני הדייגים המשתמשים בחפיה של בריטניה עד למרחק של 200 מייל. בכך שלחו במשרד ההגנה הבריטי רמז עבה לספינות הדיג הספרדיות והצרפתיות, מה יקרה להן באם לא יושג הסכם כדרישת בריטניה.

כזכור לפני כשנה נכנס לתוקפו ה'ברקזיט' לאחר שבמשאל עם הוא עבר ברוב של 51.9% מאזרחי בריטניה שתמכו בעזיבתה של בריטניה את האיחוד האירופי, מול 48.1% שהעדיפו להישאר.

הברקזיט כבר הפיל 2 ראשי ממשלות בבריטניה, הראשון היה דייוויד קמרון שהתפטר לאור תוצאות משאל העם, את מקומו תפסה תרזה מיי שהתפטרה אף היא לאחר כמה וכמה ניסיונות כושלים לאשרר את פרטי ההסכם לתהליך ה'ברקזיט' את מקומה תפס בוריס ג'ונסון שהבהיר כי בריטניה תצא מהאיחוד עם הסכם או בלעדיו.

ברקזיט בירטניה האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד