י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אין פריצת דרך"

דיווח: חמאס גיבש את רשימת האסירים לקראת עסקה עם ישראל

גורמים פלסטיניים טוענים כי חמאס גיבש את רשימת האסירים אותם ידרוש בתמורה לשחרור השבויים והנעדרים | איסמעיל הנייה: "הארגון פועל בשקט לשחרור האסירים הפלסטינים"

דיווח: חמאס גיבש את רשימת האסירים לקראת עסקה עם ישראל
מאבק למען השבת הבנים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

אחרי הביקורת של הורי הקצין הדר גולדין על הסיוע אותו הציעה המדינה לרצועת עזה, נראה כי בין הצדדים, ישראל וחמאס, הולכת ונרקמת העסקה שאולי תוביל לשחרור השבויים והנעדרים. כך או כך, נראה כי הדרך לעסקה עדיין רחוקה

על פי דיווח ב'כאן חדשות' מפי גורמים פלסטיניים, חמאס גיבש רשימת שמות של האסירים הביטחוניים ותם ידרוש לשחרר תמורת השבת הנעדרים וגופות החיילים. לדברי אותם  מקורות, חמאס טרם הגיש את רשימת השמות למצרים, אף שמשלחת ביטחונית מצרית ביקרה בעזה בשבוע שעבר.

בתוך כך, מקורות בחמאס מסרו לעיתונאי גל ברגר, כי אמנם נרשמה התקדמות במגעים, אך הפערים עדיין גדולים, והם אינם צופים פריצת דרך בשבועות הקרובים.

מוקדם יותר היום התייחס בכיר חמאס איסמעיל הנייה לדיווחים אודות המגעים לקראת עסקת שבויים ואמר כי "הארגון פועל בשקט לשחרור האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל. כפי שעשינו בעסקת שליט – הפלגים ישיגו עבורכם את החופש"

ככור, שמחה ולאה גולדין, הוריו של קצין צה"ל הדר גולדין שגופתו נחטפה בידי חמאס במהלך מבצע צוק איתן, הגיבו הבוקר (ראשון) לדיווחים בימים האחרונים על הצעה ששיגרה ישראל לארגון החמאס, בניסיון לקדם עסקה להשבת השבויים והנעדרים. כחלק מההצעה, ישראל תעביר לרצועת עזה סיוע נרחב להתמודדות עם משבר נגיף הקורונה.

הזוג גולדין, אשר ידועים בביקורתם הקשה נגד מערכת הביטחון ומדיניות ישראל בכל הנוגע לטיפול בסוגיית השבויים והנעדרים, דורשים שלא להעניק כל סיוע לרצועת עזה כל עוד בנם לא יוחזר לישראל.

"ברכות לעסקה ההומניטרית לעזה במאבק הקורונה, שבתחילתה יוחזרו הדר ואורון הביתה", כתבו היום שמחה ולאה גולדין בחשבון הטוויטר שלהם תוך שהם עוקצים את מערכת הביטחון, "מקווים שהרמטכ"ל כוכבי שמר 2 חיסונים להדר ואורון בתיעדוף החיסונים לחיילינו לפני שיעביר חיסונים לחמאס", הוסיפו השניים.

יצויין, כי גם בארגון חמאס וגם בישראל, מנסים מזה חודשים ארוכים להגיע לפריצת דרך במטרה לחתום על עסקת חילופי שבויים ולהשיב את החללים והנעדרים לארץ. כזכור, על פי דיווח באתר ynet מפי מקורות פלסטיניים, בישראל העבירו לחמאס מסרים כי היא תהיה מוכנה להגדיל את הסיוע לרצועת עזה באופן משמעותי כחלק מהעסקה.

אותם מקורות פלסטינים ציינו כי ההצעה הועברה לחמאס באמצעות משלחת מצרית שביקרה בישראל ובעזה, ופועלת בניסיון לקדם את העסקה בין הצדדים. רצועת עזה, יש לציין, מתמודדת עם משבר חמור בצל ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה. ברצועה נרשמים מדי יום מאות חולים חדשים, והצפיפות הרבה מעלה את אחוזי התמותה מהמחלה.

 

 

חילופי שבויים חמאס עזה הדר גולדין אורון שאול אברה מנגיסטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד