כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
למרות האבטחה

מכת מדינה: תחמושת רבה נבזזה מבסיס צה"ל

בשבוע שעבר קבע הרמטכ"ל אביב כוכבי עונשים חמורים נגד שורה של קצינים בכירים בעקבות גניבת עשרות כלי נשק מבסיס צה"ל בצפון הארץ לפני כמה חודשים בסוף השבוע התמקדו הפורצים במחסן תחמושת בדרום הארץ • מכת מדינה

מכת מדינה: תחמושת רבה נבזזה מבסיס צה"ל
לוחמים באפגניסטן צילום: pixabay

מכת מדינה: צה"ל לא מצליח לאבטח את הבסיסים שלו עצמו, ולמרות מילוני שקלים המושקעים בהגנה על הבסיסים בכלל ומאגרי הנשק בהם בפרט, שוב ושוב אנו מדווחים על כלי נשק ותחמושת הנגנבים מהבסיסים.

הערב (ראשון) דיווחה הכתבת הצבאית כרמלה מנשה ב'כאן 11' כי ביום שישי האחרון התגלתה גניבת תחמושת גדולה ממחסן צבאי בבסיס בדרום הארץ. וזאת למרות מיליוני השקלים המושקעים לאבטחת 'בורות התחמושת', השקעה שמתבררת כלא מועילה כלל.

דובר צה"ל איש את הדיווח ואמר "ביום שישי נגנבה תחמושת ממחסן צבאי בבסיס בדרום הארץ, האירוע יתוחקר על ידי המפקדים באופן מקיף".

כזכור, רק לפני מספר ימים דווח ב'כאן 11' כי הרמטכ"ל אביב כוכבי קבע עונשים חמורים נגד שורה של קצינים בכירים בעקבות גניבת עשרות כלי נשק מבסיס צה"ל בצפון הארץ לפני כמה חודשים.

"באירוע באים לידי ביטוי חוסר אחריות וחוסר מקצועיות בסיסי שהתבטאו בפערי ידע בנוגע לפקודות הצבא, חוסר דייקנות באופן המימוש של ההנחיות, היעדר גישה מבצעית ביחס לשמירה על אמל"ח ופערים באחריות האישית" אמר כוכבי.

יצוין כי במקביל להליכים הפנימיים בתוככי הצבא במישור הפלילי עדיין מתנהלת חקירה משותפת של המשטרה הצבאית החוקרת ומשטרת ישראל, על מנת לעלות על עקבותיהם של התחמושת והנשקים ש'נעלמים' מבסיסי צה"ל השונים.

בסיס צבא תחמושת צה''ל גניבת נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד