י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הנאום שעורר סערה

בג"ץ למדינה: נמקו תוך שבוע מדוע לא ננקטו צעדים נגד זילבר

בתגובה לעתירה של התנועה למשילות ודמוקרטיה השיבו בבג"ץ כי על המדינה להשיב תוך שבוע ולהסביר מדוע לא ננקטו צעדים משמעתיים נגד המשנה ליועמ"ש דינה זילבר לאחר שהתבטאה בצורה לא הולמת לתפקיד בה היא מכהנת וכלפי האישים עליהם היא דברה

בג"ץ למדינה: נמקו תוך שבוע מדוע לא ננקטו צעדים נגד זילבר
בנימין נתניהו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נאומה של דינה  זילבר בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה ממשיך לעורר סערה, לאחר שהתבטאה בצורה לא הולמת לתפקיד בה היא מכהנת וכלפי האישים עליהם היא דברה, הוגשה עתירה לבג"ץ על מנת שזו האחרונה תברר למה לא ננקטים הליכים משמעתיים נגד זילבר.

היום (שני) דווח כי בתגובה לעתירה של התנועה למשילות ודמוקרטיה השיבו בבג"ץ כי על המדינה להשיב תוך שבוע ולהסביר מדוע לא ננקטו צעדים משמעתיים נגד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, עורכת הדין דינה זילבר.

כזכור, התנועה למשילות ודמוקרטיה עתרה בשבוע שעבר לבג"ץ בבקשה להוציא צו על תנאי המורה לשר המשפטים אבי ניסנקורן, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ לנמק מדוע אינם נוקטים בהליכים משמעתיים נגד המשנה ליועמ"ש דינה זילבר בעקבות הביקורת שמתחה כנגד הממשלה בנאום בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה, בעוד שעל פי תקנון שירות המדינה חל איסור על עובד בדרגתה של עו"ד זילבר, לבקר את הממשלה וכך גם קבע בית המשפט העליון.

עוד הוסיפו לטעון בתנועה כי בנוסף ננזפה זילבר על דברים שאמרה בשנת 2018 בדיוני ועדת החינוך של הכנסת כאשר מתחה ביקורת על הצעת חוק ממשלתית ועוד קודם לכן בשתי הזדמנויות שונות אמרה עו"ד זילבר דברים שעובד ציבור מנוע מלהגיד.

מנהל הפעילות של התנועה דני סימן ציין בנוסף כי ידוע שעו"ד זילבר נמצאת בשלהי כהונתה אך לנוכח מעמדה הבכיר ובשים לב לכך שזו התנהגות חוזרת ונשנית אצלה, לא ניתן להבליג על דבריה ויש להשעותה לאלתר.

עורך הדין שמחה רוטמן, היועץ המשפטי של התנועה למשילות ודמוקרטיה הוסיף ואמר כי חוק שירות המדינה ותקנון שירות המדינה ברורים ביותר. הפרתם על ידי עובדת מדינה בכירה שכזו במשרד המשפטים משדרת מסר של זלזול בחוק ואין להשלים עם כך.

בין הדברים שאמרה דינה זילבר בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה שעוררו סערה היה הקטע הבא: "המשילות היא אותה כסות מרהיבה שאמורה להיטוות ממיטב הבדים ועל ידי מיטב החייטים, ולאפשר לשלוט ולקדם מדיניות, לו רק לא יפריעו לכך השופטים, או היועצים המשפטיים; או נערי האוצר, או אנשי הדיפ סטייט, או התקשורת המוטה והמגויסת; או האקדמיה האנטי-פטריוטיות; או עולם התרבות האליטיסטי המנותק שחי על חשבוננו ורק מוציא דיבתנו בעולם, או תכניות הסאטירה שפוגעות במורל הלאומי, או מהנדסי התודעה, או בוגרי קרן וקסנר, או הקרן החדשה לישראל, או החמוצים, או הסמולנים, או אלה ששכחו מה זה להיות יהודים או סתם ערבים או אופירה וברקו. לפעמים, אפילו הכנסת או ועדה בכסת, אם איננה מגשימה את ציפיית ה"העתק-הדבק" של המונח בפניה ומעיזה להרהר, לדון ואפילו לשנות בו משהו ובכך למלא את תפקידה לביקורת פרלמנטרית, תיחרך באש המשילות הקדושה. איש לא ינכה מזעם מסדר אבירי המשילות, אפילו לא כבוד נשיא המדינה שהוכתם אף הוא כפוגע במשילות, "מזלזל ברצון העם ופוגע בדמוקרטיה".

עוד הוסיפה זילבר ואמרה כי "משילות היא חלק חיוני והכרחי בדמוקרטיה, אבל גם בדמוקרטיה, במובנה הרחב, היא חלק ממשילות בריאה. יש לייחד תשומת לב והעמקה למונח 'משילות' בפני עצמו ולרכיביו. משילות היא בראש ובראשונה מנהיגות, שרטוט חזון, התוויית כיוון, הצבת יעדים, יצירת הסכמה לאומית רחבה סביב המהלכים הנדרשים, הבטחת אמון הציבור בשלטון, פעולה לטובת האזרחים ולא רק לטובת הבטחת השלטון, לפעול לטובת כלל אזרחי המדינה, גם אלה שלא בחרו בשלטון".

דינה זילבר בג"ץ התנועה למשילות ודמוקרטיה שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד