י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אין דרך חזרה

דיווח: פשרה של גנץ תוביל לפירוק המפלגה

בני גנץ מאבד שליטה? על פי הדיווח הערב, חמישה ח"כים מאיימים להתפצל אם היו"ר ייכנע לנתניהו ולא יתעקש אך ורק על מילוי ההסכם הקואליציוני ככתבו וכלשונו 

דיווח: פשרה של גנץ תוביל לפירוק המפלגה
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עשרה ימים בלבד נותרו עד שגורל הכנסת ה-23 יוכרע סופית, אם בפיזור הכנסת על ידי חוק שכבר עבר בקריאה טרומית ואושר בוועדת הכנסת לקריאה ראשונה, או שמא באופן אוטומטי ב-23 לדצמבר, באם לא יעבור התקציב לשנת 2020 בשלוש קריאות, דבר שאין לו היתכנות כרגע.

בצל הדיווחים על מגעים שקטים בין הליכוד לכחול לבן בניסיון להגיע לפשרה כלשהי שתדחה את הבחירות, על רקע הסקרים הלא מחמיאים לשתי המפגלות, הערב מדווחת כתבת הכנסת של 'חדשות 12' דפנה ליאל, כי לפחות חמישה חברי כנסת מ'כחול לבן' לא מתכוונים לבוא עם גנץ לפשרה עם נתניהו. אותם חברי כנסת דורשים את יישום ההסכם הקואליציוני ככתבו וכלשונו.

החשש הוא כי באם יצליחו לגייס למחנה המתנגדים עוד ארבעה חברי כנסת, ובמפלגה יש כמה מתלבטים, אזי לנתניהו וגנץ ממילא לא תהיה ממשלה, ואז הם יחלו להחזיק את גנץ בידיהם.

כזכור, בסוף השבוע דווח על מגעים בניסיונות להגיע לפשרה ולמנוע בחירות. כך למשל דווח כי שר המדע מ'כחול לבן' יזהר שי, יזם מתווה פשרה של הרחבת הקדנציה לארבע שנים, העברת תקציב דו שנתי מיידית ודחיית הרוטציה בשנה.

בני גנץ עצמו הכחיש את הפרסומים וכתב לחברי הכנסת בהודעת ווטסאפ: "חשוב לי להבהיר - אין ולא מתנהלים כל מגעים עם הליכוד. אני המוסמך היחידי לאשר ערוץ מגעים ואין לי כל כוונה לוותר על עקרונותינו. אני לא מאשר לקדם שום יוזמה בנושא. אם פונים אליכם - אנא פני אלי".

בני גנץ מפלגת כחול לבן פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד