ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"מנהיג שיש לו הרבה זכויות"

עסקת טיעון לנתניהו? היועמ"ש מבהיר: הדלת שלי פתוחה להצעה

היועץ המשפטי לממשלה מתייחס לאפשרות של עסקת טיעון בתיקי ראש הממשלה. מבהיר כי "כמו בכל מקרה אחר, הדלת שלי פתוחה". אך עם זאת הדגיש, "מבחינתי, התיק הזה יתנהל מהתחלה ועד הסוף. יש אינטרס מובהק בכך" | כמו כן הפתיע ואמר כי הוא בעד פסקת התגברות

עסקת טיעון לנתניהו? היועמ"ש מבהיר: הדלת שלי פתוחה להצעה
בנימין נתניהו/אביחי מנדלבליט צילום: דוד כהן/תומר נויברג, פלאש 90

"אני כואב את ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה", כך אומר היום (ראשון) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ומציין כי נתניהו הוא "מנהיג שיש לו הרבה זכויות והוא גם אהוד על ציבורים רבים. כשאמרתי שקיבלתי את ההחלטה בלב כבד, אך בלב שלם, התכוונתי לכך. אבל אין אף אדם מעל החוק. אם יהיה אחד כזה, זה תחילת הסוף של הדמוקרטיה".

ב'ערוץ 7' קיימו היום מפגש מיוחד בנושא 'יהדות, מוסר ומנהיגות', בהשתתפות רבנים רבים, מנהיגי הציונות הדתית, וביניהם אורח נכבד, בשם אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, שהתייחס בכנס לסוגיות דת ומדינה, ההתיישבות על סעיפיה, כאשר גולת הכותרת של דבריו הייתה התייחסותו לביקורת על הפרקליטות ואיך לא תיקי ראש הממשלה שבהובלתו.

"אני רואה את עצמי כשמרן. הממשלה קובעת את המדיניות ואני צריך לעשות כמיטב יכולתי לסייע לממש את המדיניות שהם קובעים, אלא אם כן הם חוצים קו אדום", אמר מנדלבליט בפתח דבריו במפגש המיוחד שהתקיים כמובן על פי הנחיות משרד הבריאות.

באשר לאפשרות שלבסוף משפטו של ראש הממשלה יסתיים בעסקת טיעון, אמר היועמ"ש: "אני איש מקצוע, אם הסנגורים של נתניהו ירצו לבוא לדבר, כמו בכל מקרה אחר, הדלת שלי פתוחה". עם זאת סייג מנדלבליט והדגיש "מבחינתי, התיק הזה יתנהל מהתחלה ועד הסוף. יש אינטרס מובהק בכך".

מנדלבליט התייחס גם לביקורת הרב הנשמעת בציבור על הפרקליטות "גם אני חושב שיש מקום לעשות שינויים משמעותיים, כולל פסקת התגברות, אבל אסור להרוס את המערכת. צריך לשפר אותה''.

על חוק ההסדרה אמר מנדלבליט "יש לי נכונות להגן על החלטות גם כשהן מאוד קשות להגנה, יש מצבים מאוד מאוד חריגים, אני אומר לכם ואני לא מגזים שב-99% מהמקרים אני מייצג את עמדת הממשלה בצורה מדויקת. יש מקרים ממש נדירים שאני לא מייצג אותה. המקרה הכי ידוע זה חוק ההסדרה. עד אז לא היה מקרה שלא ייצגתי".

''גם בנושאים שקשורים להתיישבות אני מנסה למצוא פתרונות יצירתיים ולתת הגנה כל עוד שזה נעשה בתום לב, מבחינתי היו כמה אירועים די טראומתיים, אחד מהם זה מצפה כרמים שאני נאבק עליו עד היום ומקווה שנצליח". אמר מנדלבליט, והוסיף "יש עוד פתרונות משפטיים שאינם רק באמצעות סעיף 5. למשל, בעמונה ניסינו ליצור מתווה יצירתי של נכסי נפקדים, שנפסל בבג"ץ עם דעת מיעוט, בית המשפט קיבל את התיזה המשפטית החדשנית שהצגנו מבחינת הסמכות, אך קבע שהפתרון לא מידתי. הכרתי את האנשים שגרו שם, אך יחד עם זאת היה פסק דין ואותו צריך לקיים".

מנדלבליט התייחס גם לקריסת מתווה הכותל אותו ניסה לקדם ואמר "ממשלת ישראל עובדת עבור כל אזרח במדינת ישראל ללא הבדל דת, מין וגזע. כאשר ריכזתי את ועדת הכותל כמזכיר הממשלה עבדתי בשביל כל יהודי שנמצא בעולם. הרעיון המסדר היה שנביא הסדרה. נפגשתי עם גדולי הדור, והיה ניסיון למצוא פתרון פיזי עם תוספת שהיא לא משנה את המעמד של הזרמים ולא מהווה הכרה בתנועות שלהם. הפתרון הזה לצערי קרס".

אביחי מנדלבליט ערוץ 7 עסקת טיעון בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד