י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא עוצרים ב'שירביט'

נקמה איראנית? פריצת סייבר לחברה הישראלית

האקרים פרסמו בשעות האחרונות תיקיות מידע שגנבו מחברת 'הבאנה לאבס' באתר ההדלפות שלהם בדארקנט. "ידידים יקרים", נכתב שם, "חבילת הפתעה לאינטל ולהבאנה לאבס מוכנה לפרסום" | לטענת התוקפים, בידיהם מידע על משתמשי המערכת, היסטוריית השימוש, סיסמאות, כתובות לגישה למסמכים וקוד מקור של התוכנה שפיתחה החברה

נקמה איראנית? פריצת סייבר לחברה הישראלית
אילוסטרציה. (למצולם אין קשר לכתבה) צילום: pixabay

כחודש לאחר הפריצה הנרחבת לחברת הביטוח הישראלית 'שירביט' - בה מבוטחים גם עובדי מדינה וחברי כנסת, קבוצת תקיפת הסייבר Pay2Key הודיעה על הצלחה בגניבת מידע בכמות גדולה מחברת 'הבאנה לאבס' הישראלית, שנרכשה לאחרונה על ידי אינטל. גורמים בכירים מסרו ל-ynet כי מדובר בתקיפה נרחבת כנגד מספר חברות ישראליות, תקיפה שככל הנראה באה כנקמה על ידי האיראנים.

על פי הדיווח, התוקפים פרסמו את תיקיות המידע שגנבו מהבאנה לאבס באתר ההדלפות שלהם בדארקנט. "ידידים יקרים", נכתב שם, "חבילת הפתעה לאינטל ולהבאנה לאבס (יצרנית שבבי בינה מלאכותית) מוכנה לפרסום".

לטענת התוקפים, בידיהם מידע על משתמשי המערכת, היסטוריית השימוש, סיסמאות, כתובות לגישה למסמכים וקוד מקור של התוכנה שפיתחה החברה.

בשלב זה לא פרסמה החברה כמה כסף היא דורשת בעבור אי פרסום המידע שנגנב. בחברת אינטל ובמערך הסייבר הלאומי נמנעו מלהגיב.

עמרי שגב-מויאל, מנכ"ל חברת הסייבר Profero אומר בשיחה עם ynet כי מדובר במתקפה מתוכננת של איראן, שנמשכת כבר מספר חודשים, כששירביט, עמיטל ואינטל הן חלק ממנה. "אנחנו מייחסים לאיראנים את רוב המתקפות במשק, חד משמעית מדובר במתקפות שיוצאות מאיראן".

לדבריו, ההערכה הזו מתבססת על מקבץ אינדקטורים גבוה, כמו למשל הארגונים המעורבים, שיטות העבודה וגם ארנקי הביטקוין שבאמצעותם התשלומים מגיעים בסופו של דבר לאיראן.

בעניין המתקפה על עמיטל אומר שגב-מויאל: "כאן מדובר בניסיון כופרה שלא צלח וכל הכבוד למערך הסייבר, אבל אנחנו רואים גידול במגמה ואני בטוח שנגלה בקרוב עוד מתקפות. האיראנים נוקטים במהלכים בווליום גבוה שנועדו לעשות נזק, להשמיץ, ונראה שמישהו הלך כאן על מהלך שנועד לאותת לישראל: 'אתם גרים בבית זכוכית'. זה עדיין לא הסוף, זו רק ההתחלה של הקמפיין".

אינטל מתקפת האקרים שירביט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד