י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
‏סערה בכוס קולה

חבר הפרלמנט טבל מטוש בכוס קולה ועורר מהומה • צפו

חבר מפלגת החירות הימנית-לאומנית במדינה, מיכאל שנדליץ, טבל מטוש בכוס קולה מעל הפודיום בבית הנבחרים כדי להעביר ביקורת על הבדיקות המהירות והציג את התוצאה המפתיעה

חבר הפרלמנט טבל מטוש בכוס קולה ועורר מהומה • צפו
טבילת המטוש בפרלמנט האוסטרי צילום: הפרלמנט האוסטרי

הביקורת בפרלמנט האוסטרי על הבדיקות המהירות לנגיף הקורונה התבררה כשגויה: בתיעוד שצולם בפרלמנט האוסטרי בווינה, נראה חבר "מפלגת החירות" הימנית-לאומנית, מיכאל שנדליץ, טובל מטוש בכוס קולה ולאחר כמה רגעים הבדיקה יוצאת חיובית.

את הניסוי ערך חבר הפרלמנט הימני קיצוני במטרה להעביר ביקורת על מבצע הבדיקות שנערך באוסטריה ושאותו כינה "חסר ערך ומטעה". הסרטון זכה לתשומת לב רבה, כולל מפוליטיקאים ידועים בהם אליס ויידל, לשעבר יו"ר מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה", ששיתפה את התיעוד בחשבון הפייסבוק שלה בטענה כי הפוליטיקאי האוסטרי "מוכיח" את חוסר אמינות הבדיקות. ומומחים הסבירו כי המשקה הוכיח את הפגיעות בבדיקה.

אך מנגד, מומחים רפואיים שללו את הטענות ואמרו כי בדיקות מהירות, כמו שרואים בסרטון, מגיבות לחלבונים אופייניים לנגיף. החלבונים של נגיף הקורונה נמשכים לחלבונים שמצויים על המטוש אך במקרה הזה התרחש משהו אחר. מאחר שרמת החומציות בקולה נמוכה, המשקה הרס את החלבונים שהוצמדו למטוש.

אדם רגיל שיביט בבדיקה, יתרשם כי יצאה חיובית וכי הבדיקה לא אמינה. אך אחד המומחים האוסטרים הבהיר כי אין לכך שום השפעה על הליך הבדיקה בבני אדם: "כל עוד הפציינט לא שטף את האף שלו בקולה".

קורונה קולה אוסטריה פרלמנט בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד