י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי קרוב ל-30 שנה

ארצות הברית הסירה רשמית את סודאן מרשימת המדינות שתומכות בטרור

ארה"ב הסירה באופן רשמי את סודאן מרשימת המדינות שתומכות בטרור, שבה הופיעה משנת 1993 | באוקטובר הודיע נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ כי יסיר אותה מהרשימה, לאחר שחתמה על הסכם שלום עם ישראל | המענק בדמות משלוחי חיטה כבר הגיע לסודאן

ארצות הברית הסירה רשמית את סודאן מרשימת המדינות שתומכות בטרור
נתניהו עם מנהיג סודן צילום: באדיבות המצלם

27 שנה לאחר שארה"ב הוסיפה את סודן לרשימה השחורה שלה של תומכי טרור, היום הודיעה ארה"ב כי סודן יצאה מהרשימה, כך על פי הודעה מטעם שגרירות ארה"ב בחרטום בירת סודן.

"מזכיר המדינה חתם על הודעה לפיה ביטול הקביעה כי סודן נותנת לטרור, ההחלטה תחול מהיום (14 בדצמבר), ויפורסם במרשם הפדרלי". כך על פי שגרירות ארה"ב בסודן.

כזכור הנשיא דונלד טראמפ הודיע ​​בחודש אוקטובר כי הוא מקדם את מחיקתה של סודן מרשימת המדינות תומכות טרור, צעד שנדרש נואשות על ידי הממשלה האזרחית החדשה בסודן, כיוון שהקביעה פוגעת קשות בהשקעות זרות במדינה הענייה.

משלוח החיטה שהגיע לסודן

במסגרת העסקה בין ישראל ארה"ב וסודן, הסכימה סודן לשלם 335 מיליון דולר כדי לפצות את הניצולים ואת משפחות הקורבנות מהתקפות הטרור ב-1998 על שגרירויות ארה"ב בקניה ובטנזניה, שבוצעו כאשר הדיקטטור של סודן, עומר אל-בשיר נתן חבות לאל-קאעידה, והתקפה בשנת 2000 על משחתת אמריקאית מול חופי תימן.

ממשלת המעבר של סודן, שהוקמה בשנה שעברה בסודן בעקבות הפלתו של הדיקטטור באשיר, הסכימה גם להכיר בישראל, דבר שהיה מטרה מרכזית עבור טראמפ, אף שהממשל בחרטום ביקש להמעיט בקשר.

טראמפ שלח את הודעתו לקונגרס ב-26 באוקטובר, ועל פי החוק האמריקני מדינה יוצאת מרשימת הטרור לאחר 45 יום אלא אם כן הקונגרס מתנגד, מה שלא קרה בשטח.

עוד דיווחה שגרירות ארה"ב בחרטום, כי המשלוחים הראשונים בשווי 20 מיליון דולר בחיטה שהובטחו לסודן על ידי ארצות הברית בכדי לטפל במחסור בחיטה הגיעו.

משלוח החיטה שהגיע לסודן

יו"ר המועצה הריבונית בסודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, בירך על הסרת שמה של סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור והודה לארה"ב על "ההחלטה ההיסטורית", כלשונו, שתסייע למדינה להפוך לדמוקרטית יותר. בדברים שכתב בטוויטר הודה גם "לשותפים באזור ובקהילה הבין לאומית שתמכו בסודאן" וברך את העם הסודאני לרגל המאורע: "מדובר בתוצאה של מאמץ של בני עמי ושל המהפכה שלהם", כתב.

 

סודן טרור ארה"ב הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד