י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
'מהצד השני'

האם נתניהו תמך בהסכמי אוסלו?! • צפו

אמנון אברמוביץ' הצהיר לא פעם כי נתניהו למעשה תמך בהסכמי אוסלו. גיא זהר בתכנית 'מהצד השני' אירח את הקומיקאי יואב רבינוביץ', וכמיטב המסורת בתקופה האחרונה הוא ערך 'בדיקת עובדות' לדבריו של אמנון אברמוביץ'

האם נתניהו תמך בהסכמי אוסלו?! • צפו
אמנון אברמוביץ'/בנימין נתניהו צילום: פלאש 90

פרשן חדשות 12 אמנון אברמוביץ' אמר בסוף השבוע האחרון לאור חתימת הסכם הנורמליזציה עם מרוקו כי "לזכות נתניהו ייאמר שהוא תמך בהסכמי אוסלו, בראיון הראשון שהוא נתן ללארי קינג מיד כשהוא נבחר לראשונה", אברמוביץ' הוסיף ודייק את הנתון עם התאריך בו נתניהו הביע את התמיכה "זה היה בקיץ 96".

זו לא הייתה הפעם הראשונה בה אברמוביץ'' 'האשים' את נתניהו בתמיכה בהסכם אוסלו, לפני שנה אמר אברמוביץ'' "לגבי האנשים שאומרים אנחנו התנגדנו, אני אזכיר יולי 1996 ראש הממשלה הצעיר הנבחר לראשונה בנימין נתניהו נמצא בוושינגטון מתראיין ללארי קינג ומשבח ומאמץ את הסכם אוסלו".

"הנה משהו מוזר" פתח רבינוביץ', והוסיף "יכול להיות שבנימין נתניהו ראש הממשלה תמך בהסכמי אוסלו? אמנון אברמוביץ' מספר לנו שנתניהו שיבח את הסכמי אוסלו, זה די מוזר שראש הממשלה שהפגין נגד הסכמי אוסלו, ולמעשה זה היה עיקר הוויכוח שלו עם רבין יתמוך באוסלו". האם הוא אכן אמר זה ללארי קינג? תהה רבינוביץ''.

על מנת להבין לעומק את דבריו של נתניהו ניער רבינוביץ' את האבק מעל התמליל של הריאיון אותו העניק נתניהו שמונח באתר משרד החוץ, תמליל הריאיון מעלה תמונה שונה לחלוטין מזו שאברמוביץ תיאר בדבריו.

על פי התמליל זו הייתה תשובתו של נתניהו ללארי קינג כמענה לשאלה האם הוא תומך בהסכמי אוסלו "ובכן, אמרתי שאני לא אוהב אותם, וחשבתי שהם היו הסכמים רעים, וחשבתי שהם גרמו להרבה בעיות ביטחון והגבירו את הטרור, וכך הם אכן עשו" אמר נתניהו, ומיהר להוסיף "אבל זה לא אומר שאני לא אקיים את ההסכמים, אוסלו א' ואוסלו ב' קבעו עובדות מסוימות ואני מכבד את העובדות האלה".

לסיכום אומר רבינוביץ' אולי מדובר באימוץ ההסכם, אבל ממש לא מדובר בשיבוח ההסכמים.

רבינוביץ' הוסיף וציין, כי מספר ימים אחרי הריאיון ללארי קינג, חזר נתניהו על הדברים בראיון לצ'ארלי רוז "בין שאהבנו אותם או לא,  ולא אהבנו אותם, זו עובדה, שהממשלה הקודמת הסכימה על אוסלו שהם בחרו את ערפאת ואש"ף כשותפים שלהם, אלה עובדות, אני ירשתי את העובדות הללו ואני מתכוון לציית להן כי זה מה שממשלות עושות". 

 

 

אמנון אברמוביץ' בנימין נתניהו מהצד השני הסכמי אוסלו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד