י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תיווך עסקה בערמה

הונאת הקורונה: איש העסקים עקץ את הממשלה

איש עסקים בריטי המנהל חברה קטנה של אביזרים לטלפונים ניידים קיבל 1.8 מיליון ליש"ט כדי לשמש מתווך לממשלת בריטניה לרכישת ציוד מסין • הסינים חשבו שהציוד מוזמן עבור פקיסטן

הונאת הקורונה: איש העסקים עקץ את הממשלה
אילוסטרציה צילום: unsplash

אזרח בריטי, בעל חברה לאביזרי סלולר קיבל 1.8 מיליון ליש"ט (כשבעה מיליון שקלים), כדי לשמש מתווך לממשלה ולקנות ציוד מסין.

חאליד חסן, בן ה-38, הבעלים של חברת 'בייט טכנולוגיה' בברמינגהאם שבבריטניה, המתמחה באביזרים ניידים וחלפים, עשה את עסקת חייו, כשבעובר ושב שלו היו רק 12,000 פאונד בלבד (כ-80,000 שקלים).

בתחילת המגיפה סייע חסן לנהל משא ומתן על חוזה לקניית ציוד רפואי בין משרד הבריאות הבריטי ליצרנים סיניים, חוזה שכלל 288 מיליון פריטים. הפריטים, בעיקר מסכות, נרכשו מחברות סיניות כאשר חסן אמר לחברות כי המסכות נועדו בכלל עבור ממשלת פקיסטן.

הוא עשה זאת, לטענתו, מכיוון שלקוח כמו ממשלת פקיסטן מועבר אל ראש תור ההזמנות, לעומת אם היה מציין כי ההזמנה היא עבור בריטניה, אז היה נוצר עיכוב של חודשיים בקבלת הסחורה. כך מדווח ה"דיילי מייל". בתמורה אמר חסן כי קיבל דמי תיווך במזומן עבור כל משלוח שהגיע לבריטניה.

לאחרונה הוא פרסם באתר לינקדאין כי "עם כל הדיבורים האלה על חברה ללא מזומנים, תשלומים דיגיטליים וכו', חלקנו מעדיפים את הדרך הטובה והמיושנת לבצע תשלומים במזומן".

חסן אמר לתקשורת הבריטית כי הוא לא רצה לקבל תשלום ממשרד הבריאות בגלל עיכובים בהעברת סכומי הכסף העצומים דרך חשבון הבנק שלו ב-HSBC. הוא גם אמר כי העיכוב בתשלום היה מעכב את מסירת הציוד.

כדי לעקוף את הבירוקרטיה, לדבריו, הוא הורה לפקידים הבריטים לרכוש ישירות מהספקים הסיניים, בעוד שהוא יבדוק את המוצרים ויטפל בסחורה עצמה. לאחר מכן הוא יקבל את התיווך שלו במזומן. חסן אמר שהוא שומר את הכסף בכספת והפקיד חלק בחשבון בנק סיני. הוא טען גם כי משרד הבריאות היה 'מודע לחלוטין' להסדר.

חסן הוסיף: "אני אמרתי לפקידים, כי אני אגיד לספקים הסיניים שאנחנו מזמינים את זה בשביל פקיסטן" הם צחקו ואמרו: "תנסה את זה". הוא הוסיף כי הרוויח את המיליון הראשון שלו בגיל 32 וכי מטרתו היתה לעזור למדינה.

דובר הממשלה אמר כי "במהלך המגפה הייתה דרישה עולמית לציוד רפואי והתחרות היתה צמודה ביותר, השתמשנו במסלולים המהירים והנגישים ביותר לרכישת ציוד חיוני לעובדי בחזית המלחמה במגיפה, כפי שפורסם בדו"ח שלנו, במהלך המגפה חסרת התקדים הזו כל ספקי משרד הבריאות תמיד הצליחו להשיג את מה שהם היו צריכים בזמן, הודות למאמץ של הממשלה".

קורונה פקיסטן אנגליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד