י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
משנים אסטרטגיה

אבו מאזן הנחה שלא לגנות את הסכמי השלום עם ישראל

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן העביר הנחיה לכלל הגורמים לפיה אין לגנות באופן פומבי הסכמי שלום בין ישראל למדינות ערב • עד עתה הרשות לא גינתה את הסכם השלום עם מרוקו

אבו מאזן הנחה שלא לגנות את הסכמי השלום עם ישראל
אבו מאזן צילום: פלאש 90

העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד דיווח כי ההנהגה הפלסטינית החליטה שלא לגנות באופן פומבי מעתה והלאה מדינות ערביות שהחליטו על נורמליזציה עם ישראל, וכי ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן העביר הוראה מפורשת בעניין לאש"ף, לפתח, ולמשרד החוץ של הרשות הפלסטינית.

כזכור, הרשות הפלסטינית לא פרסמה גינוי רשמי להודעת מרוקו על הסכם נורמליזציה עם ישראל - זאת בניגוד לביקורת הפומבית החריפה שמתחו הפלסטינים נגד איחוד האמירויות ובחריין כשהודיעו על מהלך זהה.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' אחרי ההודעה הדרמטית על הסכם הנורמליזציה בין ישראל למרוקו, בתמורה להכרה בריבונות מרוקאית על סהרה המערבית, שוחח שר החוץ של המדינה הצפון אפריקאית עם התקשורת הישראלית ובירך על המוגמר.

שר החוץ של מרוקו אמר לרועי קייס ב'כאן חדשות' - בראיון ראשון לתקשורת הישראלית אחרי פרסום על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין שתי המדינות: "ראינו איך אנשים בישראל חגגו אתמול כי אלה קשרים אנושיים שלא נמצאים במקום אחר".

הוא הסביר כי מדוע כעת העיתוי היה נכון מבחינתם להחזיר את היחסים עם ישראל: "העיתוי היה מתאים כיוון שנעשתה עבודה במשך יותר משנתיים וחצי בין המלך מוחמד השישי והממשל האמריקני בעניין סוגיית הסהרה המערבית ובעניין ההתפתחויות במזרח התיכון. היו מגעים מתמשכים עד שכל זה הבשיל".

בראיון הוא הבהיר כי כוונתה של מרוקו לכונן יחסים מלאים עם ישראל באמצעות הערוצים הקודמים שהיו: "כל מה שאמר מלך מרוקו אתמול בהודעתו, ארבע הנקודות ייושמו באופן מלא ביניהן טיסות ישירות, פתיחת משרדי קישור, החזרת הקשרים הדיפלומטיים והקשרים בכל הדרגים ורביעית שיתוף פעולה בנושאים מגוונים. מה שמרוקו אומרת היא עושה".

מרוקו הסכם שלום אבו מאזן הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד