י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גוררים רגליים

למרות הסיכומים: משרד הביטחון מעכב את הנגשת מערת המכפלה

לפני שלושה שבועות נדחו כל ההתנגדויות והפרויקט לשיפוץ והנגשת מערת המכפלה אושרר בוועדה לתכנון ורישוי של המינהל האזרחי. לאחר האישרור, התחייבו במשרד הביטחון ללוח זמנים של יציאה למכרז עד לתאריך 09/12/2020, התאריך עבר והמכרז מתמהמה

למרות הסיכומים: משרד הביטחון מעכב את הנגשת מערת המכפלה
מערת המכפלה צילום: Gershon Elinson/Flash90

כידוע לכל מי שאי פעם התפלל במקום, הגישה היחידה אל מערת המכפלה היא באמצעות מדרגות רבות. ונכים או אלה שלא מסוגלים לטפס במדרגות נאלצים להיעזר באחרים, להסתכן בנפילה, כפי שהתרחש בעבר לא אחת, או לוותר בכלל על התפילה במקום. במשך שנים הייתה זו ההתנגדות של הוואקף וארגוני שמאל נוספים שמנעו את הנגשת המקום. 

לפני כשלושה שבועות נדחו כל ההתנגדויות והפרויקט לשיפוץ והנגשת מערת המכפלה אושררה בוועדה לתכנון ורישוי של המינהל האזרחי. לאחר האישרור התחייבו במשרד הביטחון ללוח זמנים של יציאה למכרז עד לתאריך 09/12/2020, התאריך עבר והמכרז מתמהמה. למרות לוח הזמנים עליו התחייב עוזרו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, לענייני התיישבות אבי רואה.

רואה שלח ליושב ראש וועדת חוץ וביטחון חבר הכנסת צבי האוזר לאחר דיון שהתקיים בנושא בוועדה לוח זמנים ממנו עולה כי עד לתאריך הנ"ל היו משרדי הממשלה להעביר את כלל התקציבים הנדרשים להנגשה כמו גם פרסום מכרז לקבלנים, כאשר על פי לוח הזמנים הפרוייקט אמור להיות מוכן עד ראש השנה הקרוב.

בסוף השבוע האחרון לאור גרירת הרגליים במשרד הביטחון שלח חבר הכנסת משה אבוטבול מיוזמי ההנגשה מכתב נזעם לשר הביטחון בני גנץ, מכתב בו הוא דורש מהמשרד לעמוד בלוח הזמנים אותו הוא עצמו הכין "לאחר כל העיכובים הרבים, סוף סוף ניתן היתר בניה ונדחו כל העררים! לפני כחודש התקיים דיון מיוחד בעניין, דיון רביעי במספר בוועדת חוץ וביטחון, בדיון התחייב עוזר השר אבי רואה להגיש לוח זמנים סופי להנגשה" כתב אבוטבול בזעם, והוסיף "לפי לוח הזמנים המועד האחרון ליציאה למכרז קבלנים היה היום (חמישי, שעבר). אך לצערי הרב המכרז לא יצא, ולא רואים באופק תאריך יציאה".

"לא ייתכן ששוב ושוב הנגשת המערה תידחה, מדובר בעניין הומניטרי א-פוליטי ואסור לדחותו ולו ביום אחד" הוסיף אבוטבול בזעם

כזכור לפני שלושה שבועות, התכנסה ועדת המשנה להתנגדויות במנהל האזרחי  ודחתה את העררים שהוגשו על ידי ארגון השמאל ״עמק שווה״ ועיריית חברון הפלסטינים נגד מתן היתר בנייה להנגשת מערת המכפלה, במשך תקופה ארוכה, וכאמור הוועדה החליטה לדחות את טענות המתנגדים ולאשרר את היתר הבנייה שניתן על ידי ועדת המשנה לתכנון ורישוי.

עוד דווח כי המערה תשופץ על ידי משרד הביטחון בעזרת תקציב שהועבר ממשרד התיירות. משרד התיירות כבר העביר חצי מיליון שקלים לטובת הפרויקט ובחודש שעבר הועברו 2.1 מיליון שקלים נוספים לסיום ההליך, עת החליטה שרת התיירות אורית פרקש הכהן (כחול לבן) לשחרר את הכסף שהתעכב למימון הנגשת מערת המכפלה לנכים.

מערת המכפלה נגישות אתרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד