י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נלחם בנאצים

מורשת צלילה: הסבא בצי הבריטי, הבן והנכד בחיל הים

שלושה דורות של לחימה בציי חיל הים השונים: הסבא החל את המורשת בצי הבריטי ולחם נגד הנאצים, הבן המשיך את המסורת בחיל הים הישראלי, ובימים אלו התגייס גם הנכד לחיל הים והפך לצוללן מן השורה • משפחה שכזו

מורשת צלילה: הסבא בצי הבריטי, הבן והנכד בחיל הים
חיל הים הישראלי על צוללת צילום: דובר צה"ל

שוב הצוללות בכותרות, רק הפעם מהכיוון החיובי. במהלך השבוע האחרון הסתיים קורס נוסף בחיל הים, מדובר באחד התפקידים היוקרתיים יותר בצה"ל, הצוללנים סיימו את קורס מספר 118 שלהם. 

אבל היי, לא התכנסנו כאן לספר על 'עוד קורס' צהל"י שהסתיים, אילולא השתתפותו של חיל בשם א' בקורס, א' הגיע לקורס הצלילה כשמאחוריו מורשת מפוארת של הגנה על גבולות הארץ ומלחמה בנאצים. סביו משה ברח מפולין יחד עם אחיו עת פרצה השואה שהשמידה את כל שאר בני המשפחה, משה הגיע ארצה לשלטון של המנדט הבריטי והתעקש להצטרף לצי הבריטי על מנת לסייע בלחימה מול הנאצים.

על פי הדיווח ב'מאקו', סכנות רבות ארבו לו בדרך אך משה לא ויתר, הוא החל את דרכו כטכנאי פשוט בפורט סעיד שבמצרים ועלה במעלה הדרגות עד למינויו לתפקיד קצין טכני - צ'יף, גם העובדה שהוא נפגע בעת ההפלגה הראשונה שלו בצוללת, ובזמן שהוא שכבר בבית ההבראה בקיסריה הושמדה הצוללת לחלוטין על ידי הגרמנים, לא מנעה ממנו לשוב ולהילחם ולסייע בהבאת גרמניה לכניעה.

בנו של משה י' גם הוא לחם עם הצוללות, וכעת בנו א' כאמור ממשיך אף הוא וסוגר מעגל, מהלחימה נגד הנאצים, להגנה עם ישראל גם אחרי כ-80 שנים.

"שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם!"

חיל הים נאצים צוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד