י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מתכוננים לממשל החדש

רוחאני במסר לביידן: "תוכנית הטילים אינה ניתנת למשא ומתן"

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום כי תוכנית הטילים של טהראן אינה ניתנת למשא ומתן. ובמסר לנשיא הנבחר אמר, נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן "מודע לכך היטב"

רוחאני במסר לביידן: "תוכנית הטילים אינה ניתנת למשא ומתן"
נשיא איראן, חסן רוחאני צילום: צילום מסך

ניצחונו של ביידן העלה את האפשרות שוושינגטון תוכל להצטרף מחדש לעסקת הגרעין עם איראן, עסקה אותה השיגה המדינה השיעית מול ממשל אובמה, אך טראמפ עם תחילת כהונתו פרש מימנה והטיל סנקציות קשות. נראה שרוחאני כבר מתכונן למשא ומתן מול ממשל ביידן ומקשיח עמדות לקראת חזרת השיחות האפשריות בנושא התכנית הגרעינית של איראן, והטילים הבליסטיים שלה ופעילותה האזורית, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

במסיבת עיתונאים אמר רוחאני כי איראן שוללת את עצירת תוכנית הטילים של או את שינוי המדיניות האזורית שלה, ובמקום זאת דורשת שינוי במדיניות ארה"ב, כולל ביטול הסנקציות ופיצוי בגין הנזק הכלכלי שנגרם במהלך פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין ב-2018.

"האמריקנים ניסו במשך חודשים להוסיף את נושא הטילים (לשיחות הגרעין) וזה נדחה, ומר ביידן יודע זאת היטב" אמר רוחאני במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה האיראנית.

המתיחות בין וושינגטון לטהרן עלתה מאז 2018, כאשר הנשיא טראמפ יצא מהסכם הגרעין, והחזיר את הסנקציות הכלכליות הקשות כדי ללחוץ על טהרן לנהל משא ומתן על תוכנית הגרעין שלה, פיתוח טילים בליסטיים ותמיכה בכוחות פרוקסי אזוריים, כוחות שנמצאים במדינות בהן יש לאיראן אינטרס.

איראן חסן רוחאני ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד