י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
1,000 נסיינים

החיסון הישראלי לנגיף הקורונה מתקדם לשלב השני

החיסון הישראלי מתקרב אף לישורת האחרונה, השלב השני בניסוי ייחל בימים הקרובים בהשתתפות כ-1,000 מתנדבים, הוא יתבצע במרכזים הרפואיים שיבא והדסה ויתרחב בהדרגה למרכזים רפואיים נוספים ברחבי הארץ 

החיסון הישראלי לנגיף הקורונה מתקדם לשלב השני
אילוסטרציה צילום: pexels

המכון למחקר ביולוגי הכריז היום (שני) כי הוענק אישור לתחילת השלב השני, פאזה 2 בניסויים הקליניים בבני-אדם בחיסון הישראלי המפותח על ידי המכון הביולוגי לקורונה.

עם סיומו המוצלח של השלב הראשון בניסוי של החיסון המכון הביולוגי, ללא תופעות לוואי משמעותיות, ובהמלצת שתי ועדות מומחים, פנימית וחיצונית, אישר משרד הבריאות להמשיך לשלב השני של הניסוי. ובתוך כך השלים המכון הביולוגי בימים האחרונים את כל ההכנות הנדרשות והוא ערוך להתחיל מיידיתאת השלב השני בניסוי.

השלב השני בניסוי יכלול בדיקות בטיחות רחבות על כ-1,000 מתנדבים בריאים בני 18 ומעלה. שלב זה נועד להשלים את בדיקות הבטיחות בחיסון, לדייק את המינונים הנכונים ולהמשיך ולבחון מדדים ליעילותו.

על פי הדיווחים השלב השני יימשך מספר חודשים. כאשר ההצלחה שלו תאפשר לצאת לניסוי רחב היקף לבחינת יעילות החיסון בהשתתפות עד 30 אלף מתנדבים לשלב השלישי בישראל ו/או בחו"ל.  

שר הביטחון, בני גנץ אמר עם פרסום דבר האישור "חוקרי המכון הביולוגי הם הסיירת של ישראל שלקחו על עצמם משימה חשובה מאין כמוה- הצלת חיי אדם. אני רואה חשיבות רבה בהמשך פיתוח חיסון ישראלי שימשיך לשרת את החברה הישראלית שנים קדימה."
 

קורונה המכון הביולוגי חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד