י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פורסמו שמות ותמונות

מבוכה לפוטין: זוהו המרעילים את מנהיג האופוזיציה

חודשים לאחר שאושפז מנהיג האופוזיציה ברוסיה, לאחר שהורעל, חוליית המתנקשים שכללה 6 מתנקשים נחשפה על שמותיהם, פרטיהם ותמונותיהם. הם המשיכו להשתמש באותם מכשירים ניידים, דבר שהקל על איתורם וקישור שמם לניסיונות החיסול של המתנגד החריף לנשיא פוטין

מבוכה לפוטין: זוהו המרעילים את מנהיג האופוזיציה
ולדימיר פוטין\\אלכסיי נבאלני צילום: קובי גדעון-לע"מ \ באדיבות המצלם

קצת יותר מארבעה וחצי חודשים מאז שהורעל אלכסיי נבלני, מבקר ידוע של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שאושפז ברוסיה ולאחר מאבק עיקש הוא הוטס לגרמניה לצורך קבלת טיפול רפואי, בימים אלו הוא מתאושש בניגוד לרצון אלו שניסו לחסלו ובראיון ל-CNN אמר היום (שני) כי הוא חוזר לרוסיה, למרות הכל, "אני שייך לארץ הזאת" אמר.

בתוך כך דווח היום בכלי התקשורת בעולם כי ארגון בשם 'בלינגקט' העורך תחקירי עומק, הצליח לעלות על עקבותיהם של המתנקשים בנבלני, על פי הדיווחים במהלך יותר משלוש שנים הם ניסו לחסלו לא פחות משלוש פעמים, מכולן יצא נבלני בחיים.

עוד טענו בארגון כי המתנקשים היו שליחים של שירות הביטחון הכללי של רוסיה, עובדה המביכה מאד את שלטונו של הנשיא פוטין, שנחשד לא אחת בדיכוי מתנגדיו. הגדילו המתנקשים לעשות ורשמו את כתבתם במטה שירות הביטחון על מנת להימנע מתשלום חניה במרכז העיר מוסקבה.

על פי הדיווח, החולייה כללה ששה מתנקשים ששמותיהם ופרטיהם כולל תמונותיהם פורסמו על ידי הארגון, הם המשיכו להשתמש באותם מכשירים ניידים דבר שהקל על איתורם וקישור שמם לניסיונות החיסול.

המתנקשים כאמור ניסו לחסלו ב-3 הזדמנויות שונות, באמצעות גז עצבים מיוחד, בפעם הראשונה כשלו המתנקשים, בפעם השנייה הייתה זו רעייתו של נבלני שהורעלה והצליחה לצאת מזה, בפעם השלישית הצליחו המתנקשים ונבלני כמעט ומת, אך כוחות החירום הצליחו להצילו.

כזכור, מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני הוא המבקר הבולט ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין וחשף בעקביות באמצעות בלוג שהוא מנהל, שורת שחיתויות בממשל הרוסי ונחשב לאחד הבלוגרים הפופולריים ברוסיה בכל הנוגע למאבק בשחיתות. הוא נעצר פעמים רבות, אך הוא לא נרתע, והשלטונות ברוסיה מנסים להתנכל אליו פעם אחר פעם. לפני קצת יותר מ-4 חודשים הוא הורעל.

אלכסיי אושפז בבית חולים בעיר אומסק שבסיביר, אשתו של נבלני דרשה להעבירו מבית החולים בו היה מאושפז בעיר אומסק בסיביר, מאחר והמשפחה לא סמכה על הרופאים שם. ולאחר שהראה סימני הרעלה חריפים בטיסתו מאומסק למוסקבה. הוא אושפז ברוסיה, אך כאמור לאחר מאבק גדול הצליחו בני משפחתו להטיסו לגרמניה.

אלכסיי נבלני רוסיה ולדימיר פוטין ניסיון התנקשות הרעלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד